مدیریت مصرف برق خوزستان تا پایان شهریور ادامه دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اعلام کرد: برنامه های مدیریت مصرف برق استان تا پایان شهریور و در صورت بروز دمای بالای هوا تا نیمه مهر ادامه دارد اما روند کاهشی برنامه های مدیریت مصرف بخش صنایع از هفته جاری آغاز شده است.
کد خبر: ۹۶۲۵۳۸۸
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷

علی خدری پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در تشریح مفهوم ناترازی و میزان آن در استان خوزستان اظهار کرد: برق به صورت انبوه قابل ذخیره سازی نیست و ناترازی به معنی کسری تولید برق است.

 

وی با بیان این که روز دوشنبه هفته جاری تقاضای مصرف برق که یک روز تعطیل بود بیش از چهار هزارو ۸۰۰ مگاوات ثبت شد گفت: در همین روز با دمای هوای کمتر نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود سه درصد افزایش مصرف گزارش شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان تصریح کرد: همه ساله به طور معمول از پایان مرداد با کاهش دما مواجه هستیم اما متاسفانه امسال به دلیل پایداری و تداوم موج گرما در کشور، این اتفاق رخ نداد و در شهریور ماه با کاهش تولید نیروگاه‌های برقابی مواجه شدیم.

 

وی ادامه داد: به منظور حفظ ذخایرو منابع آبی سدها و برای استفاده بخش کشاورزی و شرب در پاییز، موجب شد محدودیت های بخش صنعت قدری اضافه شود که از صنعتگران به دلیل همکاری با صنعت برق قدردانی می‌کنیم.

 

وی افزود: تجارب قبلی و پیش بینی های هواشناسی حاکی از این است که در روزهای آینده با موج شرجی و رطوبت بالای هوا در استان مواجه خواهیم شد که این امر اثر مستقیم بر مصرف برق دارد.

 

خدری خاطر نشان کرد: تابستان امسال تقاضای مصرف در حوزه خدمات شرکت توزیع برق خوزستان از پنج هزار مگاوات نیز فراتر رفت و با توجه به پدیده استمرار چندین روزه دمای بالای ۴۹ و ۵۰ درجه که تا پیش از این بی سابقه بود، با چسبندگی دما مواجه شدیم و این موضوع فشار بسیار شدیدی بر شبکه ها و تاسیسات برق وارد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه بر اثر فشار بیش از توان بر شبکه و تاسیسات برق، میزان حوادث غیرمترقبه و ناگهانی افزایش یافت افزود: رسیدگی و رفع فوری مشکلات و نارسایی‌های شبکه در محدوده ۵۸ هزار کیلومتر مربع و با بیش از ۴۰ هزار کیلومتر شبکه برق در مناطق دور و نزدیک استان خوزستان، کاری سخت بود که با آماده باش یک هزار نفری نیروهای عملیاتی این شرکت سعی شد تا این حوادث در سریعترین زمان ممکن بر طرف شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان افزود: این شرکت در راستای تقدیر از مشترکان صرفه جو و شهروندانی که در طرح‌های مدیریت مصرف برق همکاری می کنند، علاوه بر اعمال تخفیف تا ۱۰۰ درصد بهای برق مصرفی، چهار جایزه یک‌هزار میلیون ریالی و ۴۱ جایزه یکصد میلیون ریالی به مشترکان صرفه جو به قید قرعه اهدا کرد و به زودی نیز نیتجه نهایی قرعه کشی چند دستگاه خودروی اتومات اعلام خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای بیش از یک میلیون و ۱۱۲ هزار مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند

ارسال نظرات
آخرین اخبار