خبرهای داغ:
آهکی خبر داد

افزایش ۱۲درصدی سفرهای تابستانی در استان همدان

همدان-مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از افزایش ۱۲ درصدی سفرها و ۷/۵ درصدی تردد های جاده ای در استان همدان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۷۸۹۲
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
افزایش ۱۲درصدی سفرهای تابستانی در استان همدان

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: طی سه ماهه تابستان امسال بالغ بر ۹۲۱ هزار و ۶۸۲ نفر مسافر در قالب ۹۳ هزار و ۷۲۲ سفر از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی به اقصی نقاط کشور جابه جا شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲/۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: طی سه ماهه تابستان سال جاری تاکنون نیز افزون بر ۷۴ میلیون تردد در محورهای استان توسط ۸۰ سامانه تردد شمار به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷/۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان تصریح کرد: به منظور ارتقاء ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط کشی، ۱۷۵ کیلومتر روکش آسفالت، رفع ۱۶ نقطه حادثه خیز، نصب ۵ کیلومتر سیستم روشنایی، نصب ۷ مقطع روشنایی مقطعی، ۸۵ مورد ترانشه‌برداری، ۱۶۵ مورد ایمن‌سازی تقاطع و... در سطح راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان همدان انجام شده است.

وی با اشاره به موج بازگشت مسافران تابستانی، عنوان کرد: هم اکنون ۶۰ تیم راهداری با همکاری پلیس راه استان در سطح محورهای همدان مشغول فعالیت هستند تا در صورت بروز هرگونه موانع، نسبت به رفع آن اقدام جهت روان سازی ترافیک عبوری در اسرع وقت اقدام کنند.

آهکی با اشاره به آماده سازی و ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی استان همدان برای بازگشت مسافران تابستانی گفت: با توجه به نقش و تاثیر دو عامل سرعت غیرمجاز و خواب آلودگی در وقوع تصادفات جاده ای از رانندگان خواهشمندیم در هنگام خستگی و خواب آلودگی استراحت کوتاهی در بین راه داشته باشند و بعد به مسیر خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: همچنین از تمام مسافران چه آنها که از خودرو شخصی استفاده می‌کنند و چه مسافرانی که قصد استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی دارند تقاضا می شود که بازگشت خود را به روزهای پایانی منتهی به مهرماه موکول نکنند تا با مشکلات احتمالی همچون ترافیک و صف انتظار بلیت مواجه نشوند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان اظهار کرد: با هماهنگی پلیس راه، کار آشکارسازی تمام نقاط پرحادثه در استان انجام شده و گشت‌های محسوس و نامحسوس مشترک پلیس و راهداری نیز در محورهای استان فعال هستند.

وی گفت: در مقاطع ورودی و ترمینال‌ها نیز نظارت خود را تشدید کرده و با توجه به نگرانی‌هایی که در بحث حوادث جاده‌ای وجود دارد، مسائل با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی ناوگان عمومی با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار