زنگ آغاز سال تحصیلی برای ۳۱۵ هزار دانش‌آموز استان قم،در قنوات نواخته شد

زنگ آغاز سال تحصیلی در مدرسه زمان زاده شهر قنوات با حضور حجت الاسلام علی لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌ و پرورش و سید محمد آقامیری استاندار قم نواخته شد.
کد خبر: ۹۶۲۹۶۱۷
|
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در این مراسم حجت الاسلام رضا کرمی پور امام جمعه شهر قنوات با اشاره به مهاجرپذیر بودن این شهر، عنوان کرد: با توجه به این ویژگی و پایین بودن سرانه آموزشی، نیاز است توجه بیشتری به شهر قنوات شود؛ در برخی مدارس ظرفیت پر شده و برای ثبت‌نام سایر دانش‌آموزان مدارس با مشکل مواجه شده‌اند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم این‌ که تعداد دانش‌آموزان در شهر قنوات زیاد است، ولی حتی یک اداره آموزش‌وپرورش در این شهر نیست و مردم باید برای کوچک‌ترین کاری به اداره‌های شهر قم مراجعه کنند.

امام جمعه قنوات با اشاره به تاکید قرآن بر علم‌آموزی، به دانش‌آموزان توصیه کرد: علم را فقط به خاطر علم باید آموخت؛ هر کس به امید علم‌آموزی به دنبال علم برود، بین او و انبیا فقط یک درجه فاصله است.

در ادامه مراسم علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی اظهار داشت: مراسم آغاز سال تحصیلی در یک هزار و ۶۳۳ مدرسه و برای ۳۱۵ هزار دانش آموز برگزار می‌شود که نسبت به سال گذشته ۵۸ نوبت مدرسه اضافه شده‌است.

وی افزود: حدود هشت هنرستان و ۱۳ مدرسه تحویل آموزش‌وپرورش شده که یکی از مدارس، استثنایی می‌باشد که در شهر قنوات احداث شده‌است.

این مراسم که از شبکه استانی و شبکه های سراسری کشور بصورت زنده انعکاس پیدا کرد؛ فرمانده انتظامی استان قم، مدیران ارشد دستگاههای اجرای استان؛ فرماندهان سپاه استان، رییس سازمان بسیج فرهنگیان، شهردار و اعضای شورای اسلامی قنوات، بخشدار مرکزی و مسئولین شهر قنوات حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار