مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

پیامبر اسلام نخستین واقف/ رونمایی از ضریح امامزاده حلیمه خاتون در هفته وقف

تبریز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیامبر اسلام نخستین واقف و ایام ولادت ایشان هفته وقف نامگذاری شده است، از وقف به عنوان سنت دیرپای نبوی و علوی و فاطمی یاد کرد.
کد خبر: ۹۶۲۹۶۱۹
|
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجن شرقی، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی  در جمع خبرنگاران افزود: در قانوان اساسی اقتصاد دولتی، تعاونی و خصوصی تعریف شده و وقف می تواند به عنوان چهارمین اقتصاد در راستای توجه به نیازمندان و حل مشکلات اجتماعی تعریف شود.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰۰ نوع نیت واقفان نیک اندیش وجود دارد که این موضوع نیازمند توجه جدی دولت هاست تا در در عرصه های مختلف اجتماعی، آموزشی، خدماتی و درمانی بتوان مشکلات جامعه را حل کرد.

حجت الاسلام حسینی به عملیات عمرانی در امامزادگان نیز اشاره و بیان کرد: اکنون با عنایت اهل بیت(ع)، لطف مولا صاحب الزمان(عج) و به واسطه کمک خیران عزیز عملیات عمرانی، آبادانی و کارهای ویژه فرهنگی در بیش از ۲۰۰ امامزاده مدفون استان آغاز شده است.

وی همچنین از رونمایی ضریح امامزاده حلیمه خاتون در هفته وقف خبر داد و گفت: اکنون در راستای تحقق بخشی به منویات مقتدای اسلامی که قطب فرهنگی زیرساخت لازم دارد، ضریح مطلا در اغلب امامزاده‌های شاخص استان نصب شده است.

وی بهاهمیت گردشگری مذهبی و لزوم توجه به آن و فرهنگ سازی رسانه ها در این راستان نیز تاکید و اظهار داشت: امامزاده محمد در جلفا روزانه یکهزار زائر را اسکان می دهد و در این راستا در برخی از امامزادگان نیز محل های اقامت برای مسافران مدنظر است تا بتوانیم به توسعه استان کمک کنیم.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌های ویژه آرامش بهاری در ایام نوروز، ضیافت الهی در ماه رمضان، نشاط معنوی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، شمیم حسینی در ایام ماه محرم، مهر تحصیلی در بازگشایی مدارس نیز در بیشتر امامزادگان استان در راستای برنامه های فرهنگی اجتماعی و مذهبی برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی با انتقاد از اینکه گر تمامی کارهای عمران و آبادانی امامزادگان سطح استان را هم جمع کنیم با شاه چراغ و حتی سید علا الدین حسین شیراز هم قابل مقایسه نیست، یادآور شد: ساخت و ساز در امامزادگان بر اساس کمک‌ها و نیات مردمی انجام می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار