خبرهای داغ:
سردار سلیمانی در نخستین اجلاسیه بین‌المللی راویان قدس:

رسانه‌های محور مقاومت اصلی‌ترین نقش را در بیداری ملت‌ها برعهده دارند/ اسرائیل امروز از درون دچار فروپاشی شده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: طی یک سال گذشته و بعد از عملیات طوفان الاقصی شاهد بودیم که جهاد رسانه‌ای محور مقاومت سبب شد که وجدان‌های بسیاری از مردم جهان بیدار شود.
کد خبر: ۹۶۳۴۴۸۵
|
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰

رسانه‌های محور مقاومت اصلی‌ترین نقش را در بیداری ملت‌ها برعهده دارند/ اسرائیل امروز از درون دچار فروپاشی شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار سلیمانی عصر امروز سه شنبه (۱۷ مهر) نخستین اجلاسیه بین‌المللی «راویان قدس»؛ شهدا و رسانه‌های محور مقاومت که در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: امروز طوفان الاقصی به یک سالگی خود رسیده است و یک سال از دیدن صحنه‌های تاسف بار و دلخراش، اما پرافتخار و ستودنی آن می‌گذرد؛ فهرست جنایت‌های رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی در طول این یک سال، بسیار مطول‌تر از سالیان قبل از آن شد.

وی با اشاره به پیشینه طولانی جنایات رژیم صهیونیستی از زمان شکل‌گیری نطفه این رژیم نامشروع تا به امروز، گفت: زورمداران عالم در مقاطع مختلف زمانی، تلاش‌های گسترده‌ای را برای تصاحب جهان اسلام و نابودی ملت‌های مسلمان انجام داده‌اند؛ هر زمان که قدرتی در جهان اسلام ظهور و بروز می‌کرد و تلاش داشت تا بخشی از مسائل مسلمانان را فیصله دهد، غربی‌ها با تمام توان برای نابود کردن آن قدرت وارد میدان می‌شدند.

سردار سلیمانی عنوان کرد: در پایان دوره جنگ جهانی اول و با رای جامعه ملل متحد، فلسطینِ مظلوم تحت قیومیت روباه پیرِ انگلیس قرار گرفت؛ زورمداران عالم از ابتدا به دنبال تصرف این نقطه مهم، تاریخی و مورد علاقه ملت‌های مسلمان و قبله اول مسلمین جهان یعنی بیت المقدس بودند؛ در آن مقطع زمانی برای سرزمین فلسطین یک فرماندار یهودی به نام «ساموئل هرتزر» انتخاب شد و به او اجازه داده شد که یک ارتش تشکیل دهد؛ ‍ در آن ارتش به سربازان آموزش داده می‌شد که چگونه سر‌های مسلمانان را از تنهایشان جدا کنند؛ هرتزر همچنین شرایط کوچ هزاران هزار یهودی به سرزمین فلسطین را مهیا کرد و این در حالی بود که در آن مقطع زمانی ۹۵ درصد مردم فلسطین را مسلمانان تشکیل می‌دادند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وقوع جنگ‌های صلیبی در چند قرن پیش اظهار کرد: طراحی جنگ‌های صلیبی که حدود دو قرن به طول انجامید، توسط یهودیان صورت گرفت؛ غربی‌ها ‍در دوره جنگ‌های صلیبی، افراد جانی را فرا می‌خواندند و به آنها می‌گفتند که اگر می‌خواهید گناهانتان بخشیده شود باید به جنگ با مسلمانان بروید و آنها را بُکشید و چنانچه این کار را انجام دهید عنوان «شوالیه معبد» به شما اعطا خواهد شد.

سردار سلیمانی افزود: از سال ۱۹۱۷ تا پیش از عملیات طوفان الاقصی، صهیونیست‌های آدمکش، بیش از ۶۴ مورد قتل عام را در فهرست جنایات خود به ثبت رسانده‌اند؛ از سال ۱۹۱۷ فلسطینی‌ها به تدریج و روز به روز، ناگزیر می‌شدند که از سرزمین‌های مادری شان کوچ کنند چرا که هم خانه‌ها و هم مزارع و باغات‌شان غصب شده بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: امروز علامت‌ها و نشانه‌هایی که بر روی لباس نظامیان صهیونیست وجود دارد به وضوح تفکر و رویای «از نیل تا فرات» آنها را نشان می‌دهد؛ به راستی اگر آنها می‌توانستند از نیل تا فرات را تحت سیطره بگیرند چه می‌کردند؟ 

سردار سلیمانی در همین راستا گفت: امروز دیگر اندیشه «از نیل تا فرات» مجال میدان‌داری و بروز و ظهور خود را از دست داده است؛ صهیونیست‌ها امروز از اندیشه از نیل تا فرات به این رسیده‌اند که دور شهرک‌هایشان دیوار‌های بتنی بکشند و گنبد به اصطلاح آهنین خود را هر چه بیشتر تقویت کنند؛ همه این کار‌ها را انجام می‌دهند، اما باز هم می‌بینید که در طول یک روز، هم جوانان فلسطینی در سرزمین‌های غصب‌شده، عملیات استشهادی انجام می‌دهند و هم ۲۰۰ موشک خیبرشکن در اراضی اشغالی آنها فرود می‌آید.

وی ادامه داد: به راستی، سفاکان و خون‌آشامان رژیم صهیونیستی روی جنایتکارانی مثل چنگیز مغول را هم سفید کردند؛ سلاخی مردان بدون سلاح و کشتن کودکان و زنان مظلوم و آواره فلسطینی، از حافظه جهانیان پاک نمی‌شود.

سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما مردم و دانشجویان اروپایی و آمریکایی که برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان به خیابان‌ها می‌آیند را تحسین می‌کنیم؛ دولت‌های اروپایی و حکومت آمریکا باید بدانند که کارنامه سیاه، ننگین و تاریک آنها به زودی توسط وجدان‌های بیدار جهان بر روی میز‌های محاکمه گشوده خواهد شد و آنها باید پاسخگوی جنایات‌شان باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: در روزگار و زمانه‌ای که مجامع بین‌المللی تحت نفوذ و سیطره صهیونیست‌ها قرار دارند باید بدانیم این رسانه‌ها هستند که از نقش و تاثیرگذاری قابل توجهی در عرصه انعکاس واقعیت‌های مربوط به جنایات رژیم صهیونیستی برخوردارند؛ امروز رسانه‌های محور مقاومت اصلی‌ترین نقش را در بیداری ملت‌ها برعهده دارند؛ باید به سمت و سویی پیش برویم که ملت‌های جهان هر روز بیش از گذشته به صحنه بیایند و آدمکش‌های صهیونیست را وادار به عقب‌نشینی، تسلیم و محاکمه کنند.

وی در همین زمینه، با اشاره به قتل عام بیش از یک میلیون نفر از مردم روآندا توسط مستکبران عالم در دوره معاصر، گفت: رسانه‌های نظام سلطه حتی نگذاشتند که یک تصویر یا فیلم از این واقعه و کشتار مخابره شود و خبر آن به گوش مردم دنیا برسد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: طی یک سال گذشته و بعد از عملیات طوفان الاقصی شاهد بودیم که جهاد رسانه‌ای محور مقاومت سبب شد که وجدان‌های بسیاری از مردم جهان بیدار شود؛ در واقع عملیات طوفان‌الاقصی، شروعی بر گسسته شدن زنجیره‌های اشغالگری صهیونیست‌ها بود.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌های عالم باید بدانند که دیگر دستشان برای دنیا رو شده و با دوره جدیدی مواجه هستند که باید دست از اشغالگری و تسلط‌های غیرقانونی و ناحق بردارند، گفت: ایجاد تحول در مسئله فلسطین یکی از پیامد‌های انقلاب اسلامی ایران بود؛ امام خمینی (ره) با صراحت در آن مقطع زمانی اعلام کردند که مسئله اصلی جهان اسلام «فلسطین» است؛ فراموش نکنیم این اظهار نظر در مقطعی از سوی امام راحل مطرح شد که قرارداد ننگین کمپ دیوید میان مصر و رژیم صهیونیستی منعقد شده بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در جریان عملیات‌های وعده صادق ۱ و ۲، تاسیسات نظامی صهیونیست‌ها به دقت مورد هدف قرار گرفت؛ به فضل الهی امروز پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و ابزار‌های نظامی در اختیار ایران اسلامی قرار دارد و در صورت بروز حماقتی از سوی دشمن، پاسخ بعدی ما بسیار وسیع‌تر و برای آنها غیر قابل تصور‌تر خواهد بود.

سردار سلیمانی عنوان کرد: همه باید بدانند که ملت ایران در تاریخ گذشته خود هیچگاه آغاز کننده جنگ نبوده، اما خون آشام‌ترین متجاوزان از آتیلا و چنگیز و تیمور تا صدام را شکست داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران با تدبیر حکیمانه امام خامنه‌ای مدظله‌العالی و پرچمداری شهید حاج قاسم سلیمانی، اجازه نداد که آمریکایی‌ها نقشه خود را در منطقه پیاده کنند، گفت: ما با تشکیل محور مقاومت در منطقه، شاهد یک تمدن‌سازی نوین هستیم.

سردار سلیمانی افزود: امروز تمام مولفه‌های شکل دهنده رژیم صهیونیستی از جمله امنیت آنها دچار فروپاشی شده است؛ در حقیقت امروز رژیم کودک‌کش صهیونیستی به معنای واقعی کلمه، از درون دچار فروپاشی شده و وضعیتی بسیار نابهنجار را تجربه می‌کند و مردم آن، سرگردان، فراری و به دنبال پناهگاه هستند. آمار‌های فرار از سرزمین‌های اشغالی توسط کسانی که گذرنامه دوم دارند روز به روز در حال افزایش است و آن دسته از ساکنان اراضی اشغالی که دارای گذرنامه دوم نیستند نیز از سرنوشت خود بسیار نگران هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطرنشان کرد: ما با شهدای محور مقاومت عهد می‌بندیم که مسیر آنها را ادامه دهیم و افتخار می‌کنیم که روزی همانند آنها ردای سرخ شهادت را بر تن کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار