آغاز دومین طرح مطالعات جامع حمل و نقل شهری در تبریز

تبریز- دومین طرح مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهری در تبریز با آمار گیری از مردم طی چند روز آینده آغاز می شود.
کد خبر: ۹۶۳۵۳۷۰
|
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریزظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای این طرح، گفت: می خواهیم سیستم حمل و نقل به صرفه، راحت، پاک و ایمن را فراهم کنیم که از آن به عنوان حمل و نقل پایدار مطرح است.

محمدرضا روشنی افزود: یکی از مطالبات مهم شهروندان نه تنها در کلان شهر تبریز بلکه در دیگر کلان شهرها ترافیک شهرهاست و هرکس بسته به دیدگاه خود درباره آن نظر دارد و نظر مردم در این خصوص مهم است.

وی با اشاره به دیگر ابعاد مهم در خصوص ترافیک  اضافه کرد: در رونق اقتصادی شهر حمل و نقل مهم است و تعریض خیابان ها دسترسی و جابجایی را راحت و موجب رونق اقتصادی می شود.

 روشنی ادامه داد: بسیاری از مردم هم با خودروی شخصی تردد دارند و همین موضوع موجب تحمیل هزینه می شود و حمل و نقل هرچه ارزان تر باشد بهتر است.
وی با بیان اینکه موضوع اقتصاد و عدالت در حمل و نقل مهم است، اظهارداشت: اقتصاد و عدالت جزو اصول بیانیه گام دوم انقلاب و مبنای آن علمی است و مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر را طبق آن اجرا می کنیم و برای آن تحقیق و پژوهش ها را با مدرسان دانشگاهی آغاز کردیم.

روشنی گفت: نگاه به گذشته نیز جزو تاکید بیانیه گام دوم است و دانشگاه تربیت مدرس غنیمت است در این راستا تا با مطالعه طرح قبلی که نتوانست موفق باشد و ۱۵ درصد آن محقق شده است بتوانیم دومین طرح را اجرا کنیم.

وی افزود: اکنون با این نگاه و بررسی برنامه گذشته دومین طرح جامع را آغاز کردم تا با دیدگاه های مردم که محور اصلی است این طرح را اجرا کنیم و برای جمع بندی نظرات مردم مطالعات اجتماعی و فرهنگی مهم ترین مسأله است که با کمک دانشگاه می توانیم به آن دست یابیم و استفاده از هوش مصنوعی نیز می تواند علت های گذشته را دریابد. 

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تبریزنیز در ادامه مهم ترین مشکل تبریز را ترافیک دانست و افزود: برای رسیدن به راهکار اساسی در این خصوص به داده های واقعی نیاز داریم.

محبوب عبدالله‌پوراز تدوین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک خبر داد و گفت: با جمع آوری و تحلیل داده های ترافیکی می توان حمل ونقل ترکیبی در شهر مستقر کرد. 

وی ادامه داد: ۸۵۰ هزار خودرو پلاک تبریز روزانه در شهر تردد دارند وبا توجه به قطب درمان بودن تبریز روزهای آخر هفته ۱۰ هزار خودرو از شهرهای دیگر وارد  و وزانه ۴۰ هزار بار توسط وانت بارها جابجا می شود.

عبدالله‌پوربا بیان اینکه ۸۰ درصد پارک ها توسط خودرو اصناف و کسبه پر است و برای شهروندان جایی نیست، اضافه کرد: در این راستا پارک حاشیه‌ای به صورت خوداظهاری و اعتماد دو طرفه بین شهرداری و شهروندان در سال جاری اجرا می شود.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی باید در حل معضل ترافیک مشارکت فعالی داشته باشند، گفت: با بهره مندی از داده‌های واقع‌بینانه همچون زمان، مبدا و مقصد سفرهای درون شهری می‌توان به شبکه حمل و نقل ترکیبی دست یافت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار