۱۲پرونده قصاص در تبریز با گذشت اولیای دم مختومه شد

تبریز- امسال به همت سفیران صلح و سازش و کمیته اخذ رضایت در زندان تبریز و با حضور خادمان آقا علی موسی الرضا(ع) درمنزل اولیای دم ۱۲پرونده قصاص مختومه شد.
کد خبر: ۹۶۳۵۵۳۷
|
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیرکل زندان‌های استان در این خصوص گفت: قصاص برابر آیات قرآن حق اولیای دم است اما در ادامه همان آیات و همچنین سیره ائمه معصومین به گذشت و بخشش نیز توصیه فراوان شده است.

محمد جوای افزود:بر این اساس و در راستای سیاست های سازمانی و منویات ریاست قوه قضاییه و ریاست سازمان زندان های کشور، مددکاران زندان‌ها، کمیته صلح و سازش و سفیران صلح شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان جهت اخذ رضایت از اولیای دم با برگزاری چندین جلسه و اعزام اکیپ های اخذ رضایت و سفیران صلح موفق شدند اصلاح ذات البین را بین طرفین ایجاد کنند.

وی با قدردانی از تلاش های فعالان این حوزه اظهارکرد: با همت مسئولان و مددکاران زندان‌ها و اعضای شورای حل اختلاف زندان‌ مرکزی تبریز از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۲پرونده قصاص با گذشت اولیای دم و انصراف از اجرای حکم قصاص نفس و سلب حیات مختومه شده و زمینه فرصت زندگی دوباره ۱۲ نفر زندانی و خانواده هایشان به مصداق آیه شریفه «من احیا ها فانما احیا الناس جمعیا...» فراهم شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار