خبرهای داغ:

صدور شناسنامه برای 77 هزار قلم کالای تولید داخل و وارداتی در آذربایجان شرقی

تبریز- سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ضمن افزایش 97 درصدی صدور شناسه کالا در سامانه جامع تجارت، بیش از 76 هزار و هشتصد قلم محصول تولید داخل و وارداتی در استان شناسنامه دار شدند.
کد خبر: ۹۶۳۵۸۱۳
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عبدالحمید سرتیپی با اعلام این خبر افزود: بیشترین محصول شناسنامه دار شده در استان با بیش از 13هزار قلم کالا مربوط به گروه کالایی لوازم یدکی خودرو و مواد غذایی، شیرینی و شکلات با 10700 قلم کالا و مقاطع فلزی و محصولات فولادی با بیش از 7300 شناسه صادره در رده های بعدی قرار دارند.

وی مهم ترین مزیت شناسنامه دارشدن کالاها را حمایت از تولید داخل و صیانت از حقوق مصرف کنندگان عنوان نمود و اظهار داشت: شهروندان می توانند برای اطمینان از اصالت محصول، با استفاده از گوشی تلفن همراه ضمن شماره گیری کد #7777*4* و وارد کردن شناسه ۱۳ رقمی کالا، از مشخصات فنی محصول و شرکت سازنده آن مطلع شوند.

 

افزایش ۱۰ درصدی تعداد فعالین تجاری دارای کد نقش در استان

سرتیپی همچنین با اشاره به اینکه بطور میانگین ماهانه نزدیک به ۶۰۰ بنگاه اقتصادی جدید اعم از تولیدی و تجاری با ثبت نام و اخذ کد نقش به جمع فعالین تولیدی و تجاری سامانه جامع تجارت اضافه می شوند؛ گفت: مجموع فعالین دارای کد نقش با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل، به بیش از 83 هزار بنگاه اقتصادی رسید.

سرپرست اداره کل صمت استان با بیان اینکه هرگونه ثبت سفارش و تخصیص ارز مشروط به شفافیت تجاری، ثبت آمار تولید و ثبت برنامه تولید در سامانه جامع تجارت است؛ از کلیه فعالین اقتصادی خواست نسبت به انجام تکالیف خود در سامانه جامع تجارت اهتمام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار