خبرهای داغ:
بیرامی عنوان کرد

واحدهای صنعتی همدان در انتظار همت جدی مسئولان

همدان-رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان همدان بابیان اینکه حل ریشه‌ای مشکلات و موانع نیاز به اهتمام جدی مسئولان دارد، گفت: در مرحله اول نیاز به تغییر نگرش و دیدگاه آن‌ها نسبت به صنایع و معادن دارد.
کد خبر: ۹۶۳۶۹۰۱
|
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
واحدهای صنعتی همدان در انتظار همت جدی مسئولان

شهرام بیرامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تاکید بر ضعف در پیگیری‌ مشکلات واحد‌های صنعتی و معدنی استان اظهار کرد: واحدهای صنعتی همدان اغلب شامل صنایع خرد، کوچک و متوسط یا اصطلاحا SME هستند که با توجه به ساختار آن‌ها ضمن داشتن نقاط قوت همچون انعطاف پذیری، اشتغالزایی، توزیع عادلانه ثروت، تمرکز زدایی، بهره‌وری بالا و ... در مقایسه با صنایع بزرگ آسیب پذیری بیشتر نسبت به شرایط ناپایدار اقتصادی و دیگر مشکلات و موانع تولیدی دارند.

وی افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده طی سه سال اخیر و پایش بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی در استان مشکلات و موانع تولیدی زیادی پیش روی این واحدها شناسایی شده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان همدان همچنین خاطرنشان کرد: سازمان بسیج مهندسین در راستای کمک به حل مشکلات و موانع واحدهای تولیدی اقداماتی را انجام داد به طوری که تعدادی از این مشکلات و موانع تولیدی رفع شده است.

وی با بیان اینکه اما حل ریشه‌ای این مشکلات و موانع نیاز به اهتمام جدی مسئولان دارد، افزود: در مرحله اول نیاز به تغییر نگرش و دیدگاه آن‌ها نسبت به صنایع و معادن دارد.

بیرامی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات ایجاد شده برای این واحدها ناشی از سوء مدیریت و نقص در طرح‌های توجیهی واحدهای صنعتی است، گفت: با این وجود نمی‌توان از مشکلات و موانع تولیدی برون سازمانی که ناشی از شرایط اقتصادی کشور و کم توجهی برخی مسئولان است نادیده گرفته شود.

وی در ادامه ضعف در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی، ضعف در زیرساخت شهرک‌های صنعتی، سخت‌گیری در اجرای قوانین و مقررات، عدم دلسوزی برخی از مسئولان و مدیران در پست‌های کلیدی و اثرگذار در حل مشکلات و نگاه سودجویانه و منفعت طلبانه نسبت به واحدهای صنعتی را از جمله مشکلات برون سازمانی واحدهای صنعتی و معادن استان دانست.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان همدان یادآور شد: سازمان بسیج مهندسین با دارا بودن هشت کانون تخصصی، کلینیک صنعتی، هشت گروه جهادی، هیئت اندیشه ورز و هشت کارگروه تخصصی و قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء استان و شهرستان‌ها در حال کمک به حل مشکلات و موانع تولید است به نحوی که با استفاده از ظرفیت مهندسین بسیجی و متعهد، آمادگی دارد با سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌های مختلف در کمک به بهبود محیط کسب و کار استان همکاری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار