خبرهای داغ:
حجت الاسلام طهماسبی:

شغل نانوایی از مشاغل سخت است/ این هنر باید ماندگار باشد

همدان-امام جمعه بخش صالح آباد گفت: شغل نانوایی جزو مشاغل سخت است و باید این هنر ماندگار باشد.
کد خبر: ۹۶۳۸۴۲۹
|
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹
شغل نانوایی از مشاغل سخت است/ این هنر باید ماندگار باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات نانوایان با تاکید بر اینکه شغل نانوایی جزو مشاغل سخت است و باید این هنر ماندگار باشد، اظهار کرد: مطرح شدن مشکلات نانوایان، بحث جلوگیری از حیف و میل شدن آرد، حقوق متقابل مردم و نانوایان و پیگیری منصفانه حقوق آنها توسط مسئولین، لزوم رعایت بهداشت نانوایان، نظارت بر نانوایی ها، پخت صحیح نان توسط نانوایان، هنر نانوایان در ارائه نان با کیفیت به مردم، درک سختی‌ها و خواسته‌های نانوایان از مسئولان، لزوم اطلاع رسانی تعطیلی‌های نانوایی‌ها به مردم، مسائلی است که باید به آن رسیدگی شود.

وی با تاکید بر اینکه قوت غالب مردم به خصوص اقشار محروم جامعه نان است، گفت: همه چیز ارزش مادی نیست بلکه مهم ارزش معنوی است، سزاوار نیست این نعمت دور ریخته شود و یا خوراک حیوانات شود؛ درخواست ما این است که نانوایان خوب و حرفه‌ای تربیت شوند تا این حرفه منقرض نشود و این هنر ماندگار باشد و مسئولین ضمن نظارت، نانوایان خوب را تشویق و به نانوایان متخلف تذکر دهند.

بخشدار صالح آباد نیز هدف از تشکیل این جلسه را بررسی مشکلات نانوایان و کارگروه ساماندهی آرد و نان بخش عنوان کرد و گفت: در بطن مسائل اجتماعی، نانوایان اهمیت دارند.

سجاد وزیری رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان بهار نیز در ادامه به مشکلات نانوایان از جمله پیش خرید گندم از شهرهای مختلف توسط نانوایان با کیفیت‌های متفاوت، پیشنهاد استفاده نانوایان از آرد چند کارخانه برای افزایش کیفیت نان، تسهیلات خرید دستگاه‌های نانوایی، تاثیر روزهای تعطیلی نانوایان در سهمیه آرد، عدم سازگاری ساعات کار با تجهیزات نانوایی، افت کیفیت نان سنگک به دلیل پخت ماشینی و بالا بودن کیفیت پخت ریگی، نیاز نیروهای ماهر در سنگکی، عوارض تاخیر در حمل آرد و نمره منفی و کسر سهمیه آرد اشاره کرد و گفت: شماره ۱۲۴ برای پیشنهادات و شکایات مردمی از نانوایی‌ها است.

بیات، کارشناس آرد ونان نیز اظهار کرد: برای نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها و رعایت عدالت در توزیع این محصول، سامانه‌ای با عنوان نانینو راه‌اندازی شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است، اما دغدغه اکثر فروشندگان و تولیدکنندگان، در خصوص نحوه ورود به سایت نانینو نانوایی و چگونگی استفاده از خدمات آن است.

وی افزود: کسب اطلاعات در خصوص خدمات متنوع سامانه مدیریت هوشمند نان nanino.ir به دو گروه فروشندگان و مصرف کنندگان نان، خدمات الکترونیکی و آنلاینی همچون مشاهده سوابق خرید و فروش یا ثبت کسب و کار از جمله خدمات این سامانه است.

گفتنی است؛ کیفیت پایین آرد نانوایی‌ها، کم فروشی بعضی از نانوایان متخلف و پیشنهاد افزوده شدن یک واحد سنگکی در سطح شهر صالح آباد، افزودن سهمیه‌های آرد در مواقع ورود عشایر و کارگران فصلی به بخش، ساماندهی ساعات پخت نان، بازدید از نانوایی‌ها توسط مسئولین، مشکلات قطع اینترنت و ... از جمله مشکلات و موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار