خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی:

احیای خانه پدری رهبر انقلاب به عنوان نماد شهر خامنه الزامی است

کد خبر: ۸۶۰۰۳۱۱
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶

خبرگزاری بسیج: استاندار آذربایجان شرقی در نشست برنامه ریزی استان در خامنه، بازسازی و احیای خانه پدری رهبر فرزانه انقلاب را ضروری خواند و گفت: بازسازی و احیای این خانه به علت اینکه هر گردشگری در این شهر به دنبال نشانی از شهر ولایت است الزامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده با قدردانی از ارائه این طرح از سوی شهرداری این شهر، قول مساعدت لازم را برای بازسازی خانه قدیمی پدری مقام معظم رهبری متناسب با آثار موجود و دیده ها و شنیده های اهالی شهر از بافت فیزیکی آن بنا داد.

وی از معاون عمرانی استانداری، مدیران کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار پیگیری مطالعه و تصویب اعتبار ویژه برای احیای آن به عنوان مهم ترین میراث فرهنگی آذربایجان شد.


جبارزاده در ادامه افزود: بازسازی بنای مذکور ، سبب جذب گردشگر داخلی و حتی خارجی به شهر خامنه می شود که ان به خودی خود می تواند در رونق و شکوفایی شهر نقش مهمی ایفا کرده و با حل این مشکل، دیگر مشکلات شهر نیز با پیگیری های همکاران مرتفع شود.

مهندس پور مهدی، معاون عمرانی استاندار نیز در حاشیه این نشست برای تأمین منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز به منظور رفع نواقص و مشکلات موجود در شهر، قول همکاری داد .

شهردار خامنه نیز در ابتدای این نشست با معرفی شهر خامنه و آثار تاریخی و مناطق گردشگری آن بهمشکلات و نواقص موجود در این شهر همچون لزوم ثبت ملی و بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی و تمایل شهرداری برایایجاد موزه مشروطه در این مکان، معضل بیکاری و تعطیلی کارخانه نساجی و طرح های شهرداری برای ایجاد شهرک صنفی به منظور اشتغال زایی، لزوم بازسازی و احیای خانه پدری رهبر فرزانه انقلاب و همچنین نیاز به همکاری همه دستگاه ها برای اجرای این امر مهم پرداخت.


بابک شریفی با قدردانی از دستور ویژه استاندار در جلسه شورای برنامه ریزی استان به همه مدیران برای پیگیری دقیق و جدی مشکلات شهر ولایت افزود: مطالعه برای بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی، موافقت با تغییر کاربری پرونده درخواستی شهرداری برای ساخت کارگاه های کوچک و شهرک صنفی توسط بخش خصوصی، لزوم واگذاری اراضی ملی واقع در حریم شهر خامنه برای اشتغال زایی و فعالیت های صنعتی و کشاورزی مردم و شهرداری، اجرای همزمان تقاطع و میدان ولایت در ورودی شهر و مسیر شبستر تسوج و همزمان با اجرای آن برای کاهش و جلوگیری از تلفات و حوادث رانندگی و… را از دیگر اقدامات این شهرداری عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار