سردار دکتر کارگر:

پیشرفت صنایع دفاعی ایران مدیون دفاع مقدس است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امروز هر چه تحول و تعالی می‌بینیم آن را مدیون دفاع مقدس هستیم؛ زیرا در جنگ تحمیلی که وارد کننده سیم خاردار از خارج بودیم، اکنون سلاح‌های مختلف و پیشرفته دنیا را می‌سازیم.
کد خبر: ۸۷۴۰۸۶۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر»، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم رونمایی از هفتاد نمایش رادیویی با موضوع دفاع مقدس که در شورای عالی مدیران معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، به نقش رادیو در راهیان نور اشاره کرد و اظهار داشت: در موضوع راهیان نور، معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران با راه اندازی «رادیو بهاران» نقش ماندگاری را ایفا کرد که یکی از تأثیرات آن، راه اندازی چنین استودیویی در سیمای جمهوری اسلامی ایران به تبعیت از معاونت صدا، است.

وی با بیان اینکه روز به روز در حال مشاهده و تحقق فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری در صحنه های مختلف هستیم، گفت: دفاع مقدس، انقلاب ما را تثبیت کرد به نحوی که هر چه تحول و تعالی می بینیم، آن را مدیون دفاع مقدس می دانیم؛ زیرا در جنگ تحمیلی که وارد کننده سیم خاردار از خارج بودیم، امروز سلاح های مختلف و پیشرفته دنیا را می سازیم، موشک هایی با برد زیاد تولید می کنیم و در انرژی هسته ای جزو 10 کشور برتر دنیا محسوب می شویم.

سردار کارگر با تأکید بر اینکه همه این موفقیت‌ها به برکت دفاع مقدس بوجود آمده است، بیان داشت: در دوران دفاع مقدس، توانستن را انشاء و تمرین کردیم و امروز هم فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس، سوریه، عراق، یمن، لبنان و غزه را نجات داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز دروغ بزرگی را به جمهوری اسلامی ایران نسبت می دهند؛ بر اساس این دروغ بزرگ عنوان می کنند ما به عراق و سوریه نیروی نظامی اعزام می کنیم در حالی که حضور ما در این دو کشور، حضور مستشاری بوده و آنچه صادر می شود، فرهنگ مقاومت است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه عنوان کرد: ما باید فرهنگ دفاع مقدسی را که دراختیار داریم به نسل جوان حاضر و آینده منتقل کنیم. به عبارت دیگر دفاع مقدس را نباید در گذشته ببینیم، چرا که در این صورت باید آن را به موزه بسپاریم در حالی که می بایست در تمامی دوران ها مانند دوران سازندگی و مقاومت، این فرهنگ را لحاظ کنیم.

وی با اشاره به اذعان رئیس جمهور آمریکا در خصوص اینکه بواسطه تجربه هشت ساله جنگ عراق با ایران نمی توان با این کشور جنگید، گفت: هدایت های امام(ره)، حضور مردم در پشتیبانی از انقلاب و تشکیل بسیج که ابتکار امام خمینی(ره) بود، باعث شد تا در جنگ تحمیلی پیروز شویم؛ البته این پیروزی هم در شرایطی بوجود آمد که در دفاع مقدس تنها بودیم، اما ارتش صدام توسط 40 کشور حمایت مستقیم می شد.

سردار کارگر با اظهار این مطلب که یکی از مشکلات ما این بود که از هنر به آن صورت ممکن استفاده نکردیم، اظهار داشت: آحاد مختلف مردم فارغ از هر نوع نگرشی نسبت به کلیت نظام، به دفاع مقدس علاقمند هستند؛ این هم موضوعی نیست که متعلق به کسی باشد، بلکه دفاع مقدس متعلق به همه مردم است، زیرا در دفاع مقدس همه ادیان و مذاهب با گرایش های مختلف و از همه سنین حضور داشتند.       

وی در ادامه تأکید کرد: دفاع مقدس نه تنها جناحی نیست، بلکه کلید وحدت در کشور محسوب می شود و این هم فرصتی است که خداوند به ما عطا کرده؛ لذا باید بتوانیم از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به راضی بودن مردم از برنامه های رادیو بهاران در راهیان نور اشاره کرد و عنوان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پیش بینی کرده سال آینده در سه یا چهار استان، مرکز فرهنگی دفاع مقدس از جمله مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان را افتتاح کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار