چمران در مراسم رونمایی از کتاب «فیض حضور»:

شهید «مصطفی ابراهیمی مجد» بوی امام زمان(عج) می‌داد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهید ابراهیمی مجد در هر جهت برای خود دنیایی از معرفت، خلوص، صداقت، ایمان، صفا و اعتقاد به حضرت ولی عصر(عج) و امام بود و بوی امام زمان(عج) می‌داد.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۳۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،  آیین بزرگداشت شهید مصطفی ابراهیمی مجد به همراه رونمایی از کتاب این شهید با نام «فیض حضور» صبح روز جمعه 26 شهریورماه با حضور مهندس مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، اکبر توکلی نژاد مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س)، عباس کفائی نویسنده کتاب و خانواده شهید ابراهیمی مجد در سالن همایش گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران برگزار شد.

ویژگی‌های شهید مجد از زبان چمران

مهندس چمران در این مراسم با تبریک اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: از خودگذشتگی و فداکاری شهدا فقط برای رضای خدا و پیروزی اسلام بود. شهدا حالات مخصوص خودشان را دارند. شهید رستمی، شهید الله دادی، شهید ناصری هر کدام ویژگی‌های خاص خود را داشتند.

وی تصریح کرد: شهید مجد نمونه، اسوه و الگوی خاص بود. او در هر جهت برای خود دنیایی از معرفت، خلوص، صداقت، ایمان، صفا و اعتقاد به حضرت ولی عصر(عج) و امام بود و بوی امام زمان(عج) می‌داد. اگر انسان دقیق می‌شد می‌توانست چهره زیبایی که حضرت ولیعصر(عج) دارند و ممکن است در افراد عادی نیز بروز کند را در کلام، نگاه و طمانینه او دید و احساس کرد. به خصوص در راز و نیاز شب‌های جمعه و شجاعت‌ها و جسارت‌هایش در میدان نبرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: اولین موشک پرتابی که ایده شهید چمران بود و کروکی کرده و کشیده بود وطول پرتاب 3 متر هم بیشتر نداشت را شهید مجد ساخت و در سال 59 در شش ماهه اول جنگ آزمایش کرد.

وی افزود: شهدا عند ربهم یرزقون هستند و به وجود برکت خون پاک این شهدا انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است و ما نباید هرگز آنان را فراموش کنیم.





تمام مدت خود شهید من را همراهی می‌کرد

کفائی نویسنده کتاب در خصوص چگونگی آشنایی با شهید ابراهیمی مجد گفت: سال‌ها قبل در حسینیه ارشاد، سازمان بسیج مهندسین جلسه‌ای ترتیب داده بود که سخنران آن مهندس چمران بود، با توجه به جو خاص جلسه ایشان از یک مهندسی نام بردند که با شهید چمران در امر ساخت موشک همکاری می‌کرد.

وی ادامه داد: همانجا علاقه مند شدم تا این شهید را بشناسم. هیچ چیزی از این شهید نمی‌دانستم و حتی اسمش به خاطرم نمانده بود. به دنبال پیدا کردن شهید بودم ولی هیچ سرنخی از شهید نداشتم تا بلاخره روزی در یادمان هفتاد و دو تن بنری را دیدم که شهدای شاخص از جمله مهندس ابراهیمی مجد را معرفی کرده بود. سر مزار رفتم وصیت نامه‌اش را خواندم و نکته جالبی که در وصیت نامه‌اش درباره دیدار با امام زمان گفته بود را دیدم.

نویسنده کتاب در خصوص ویژگی‌های شهید مجد گفت: ولایت پذیری عجیب شهید برایم جالب توجه بود. این مسائل باعث شد درباره شهید علیرغم اینکه کسی از دوستان و خانواده‌اش را نمی‌شناختم تحقیق کنم تا اینکه در خانه شهید گلزار شهدای تهران توانستم شماره تلفنی از فردی پیدا کنم که در محله این شهید زندگی می‌کرد و از این طریق عموی شهید را پیدا کردم و شماره خانواده شهید را گرفتم، باید بگویم تمام مدت خود شهید من را همراهی می‌کرد.

در پایان مراسم مهدی چمران و خواهر شهید ابراهیمی مجد از کتاب «فیض حضور» رونمایی کردند. حاضران به همراه خانواده شهید ابراهیمی مجد با حضور بر سر مزار این شهید و نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره این شهید را گرامی داشتند.

شهید ابراهیمی مجد در خیابان 17 شهریور تهران و از مهندسین جوانی بود که در کنار شهید چمران در جبهه‌های سوسنگرد با استعدادی که داشت توانست برای ساخت و تعمیر اسلحه و سنگرهای بتنی و رفع کمبودهای ستاد جنگ های نامنظم کارگاهی را احداث کند. با توجه به خلاقیت وی برای اولین‌بار با طرح شهید چمران موفق شد موشک‌های زمینی و آبی بسازد که این امکانات در مقابله با تاکتیک‌های جنگی دشمن به کار می‌رفت.

مصطفی ابراهیمی مجد سرانجام در شهریور 1360 به علت بروز مشکلاتی در آزمایش یکی از موشک‌ها در منطقه دارخوئین به شهادت رسید و پیکرش در قطعه ۲۴ردیف ۹۵شماره ۲۴ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

منبع:دفاع پرس
ارسال نظرات
آخرین اخبار