خبرهای داغ:
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تا کنون بیمار فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در استان نداشتیم .
کد خبر: ۹۲۲۱۳۷۸
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با  با خبرنگار بسیج از کرمانشاه : اظهار داشت: روز گذشته ۱۰ مورد آزمایش ابتلاء به کرونا را در مرکز تشخیص کرمانشاه انجام دادیم که خوشبختانه منفی بودند و امروز نیز ۶ مورد دیگر تحت آزمایش قرار گرفتند که تا غروب نتیجه آزمایش آنها مشخص خواهد شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: افرادی که جواب آزمایش کرونای آنها منفی بود بلافاصله اعلام می‌کنیم ولی افرادی که جواب آزمایش اولیه آنها مثبت است یک بار دیگر مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

این مسئول بیان داشت: خوشبختانه تا امروز مورد فوت شده بر اثر این ویروس در استان کرمانشاه نداشتیم و مواردی را که مشکوک بودند باید کرونا مثبت آنها را آزمایشگاه تشخیص دهد.

شکیبا تصریح کرد: نتیجه تعدادی از نمونه‌هایی که قبلاً کیت آزمایش آنها برای تهران ارسال شده بود به دلیل ترافیک کار فعلاً اعلام نشده است اما از دیروز آزمایشات که انجام دادیم و خوشبختانه خیلی سریع نتیجه آنها اعلام‌شده است.

وی با بیان اینکه تمهیدات خوبی در شهرستانها اندیشیده شده است، گفت: تاکنون هر کاری که انجام دادیم برای کل استان در نظر گرفته شده است و در نوار مرزی و ۵ مرز مشترکی که استان کرمانشاه با کشور عراق دارد تمام نیروهای مراقبتی از روز اول که زنگ هشدار در استان به صدا در آمد حضور پیدا کردند و خدمات شایسته ارائه می‌دهند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمبود ماسک را تنها مربوط به استان کرمانشاه ندانست و ادامه داد: این مشکلی است که کل کشور با آن مواجه هستند و با همکاری معاونت غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی طی چند روز آینده مرتفع خواهد شد.

شکیبا با اشاره به اینکه بسیاری از این نیازها کاذب هستند، بیان داشت: استفاده از ماسک برای هر فردی لازم نیست بلکه برای افراد بیمار و یا کسانی که مستقیم با بیمار ارتباط دارند ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه اوضاع تحت کنترل است اما کنترل این بیماری مشکل است و بسیج مردمی را می‌طلبد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین به مردم‌توصیه کرد که به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و چرا که عده‌ای هستند که در این فضا سلامت مردم را هدف قرار گرفتند و با اخبار کذب قصد تنش در ذهن‌مردم را دارند.

بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اظهار داشت: به منظور جلوگیری از انتقال ویروس بیماری کرونا هر گونه ملاقات از بیماران ممنوع است.

وی گفت: این اقدام برای جلوگیری از انتقال ویروس و ابتلای به بیماری‌های قابل انتقال ضروری است.

روشنی افزود: شرایط حال حاضر ایجاب می‌کند مردم از حضور در بیمارستانها به ویژه برای ملاقات دوری کنند تا از انتشار بیماری‌های ویروسی به خصوص بیماری کرونا جلوگیری شود.

ارسال نظرات