خبرهای داغ:

اجرای طرح کابل‌های فیبرنوری در پروژه ۱۰۶ واحدی بسیجیان سرخه

رئیس شرکت مخابرات شهرستان سرخه از اجرای خطوط تلفن با کابل‌های فیبرنوری برای اولین بار در پروژه ۱۰۶ واحدی بسیجیان این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۵۲۱۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
اجرای طرح کابل‌های فیبرنوری در پروژه ۱۰۶ واحدی بسیجیان سرخهبه گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ فرهاد پیوندی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ پیگیری این امور در دستور کار شرکت مخابرات شهرستان سرخه قرار دارد؛ اظهار داشت: نصب کابل‌های تلفن بعنوان اولین پروژه فیبر نوری برای نخستین بار از این تکنولوژی در پروژه ۱۰۶ واحدی در سطح شهر سرخه استفاده شده است.
وی تصریح کرد: البته تمام مراحل کابل کشی در آن منطقه و حتی درون واحد‌های مسکونی به صورت رایگان توسط شرکت مخابرات انجام گرفته و تنها ۵ درصد از شرکت سازنده منازل مسکونی دریافت شده است.
رئیس شرکت مخابرات شهرستان سرخه افزود: برای ارتباط منطقه تا مرکز مخابرات ۴۰۰۰ متر کابل فیبر نوری پرظرفیت و برای ارتباط دهی به داخل منازل مسکونی ۸۰۰۰ متر کابل فیبر نوری کم ظرفیت استفاده شده است.
پیوندی در ادامه اضافه کرد: کابل‌های فیبر نوری قابلیت ارائه انواع سرویس‌های مخابراتی شامل تلفن، اینترنت، اینترانت، تلویزیون اینترنتی، سیستم‌های نظارت تصویری، هوشمند سازی ساختمان‌ها و ... را دارند.
وی با بیان اینکه بین کابل‌های معمولی و فیبرنوری در میزان پرداخت هزینه‌های ماهانه قبوض توسط خانواره تفاوتی ندارد؛ بیان داشت: با نصب کابل‌های فیبر نوری، بازهم خانواده‌ها می‌توانند از طرق #۲۰۲۰*، تماس با ۲۰۰۰، سایت مخابرات tci.ir، ثبت نام در مخابرات من؛ برای مشاهده جزئیات قبض از آدرس http://tci.ir/bill/ از هزینه‌های ماهانه خود مطلع و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.
رئیس شرکت مخابرات شهرستان سرخه تاکید کرد: مشترکین حتما باید مودم مخصوص فیبر نوری را تهیه و یا می‌توانند سرویس اینترنت همراه با مودم را از مخابرات شهرستان سرخه خریداری نمایند.
پیوندی خاطرنشان کرد: با هدف تامین کابل و اجرای پروژه، اعتباری بالغ بر دو میلیارد و‌دویست میلیون ریال هزینه شده که حدود پنج درصد از هزینه را تعاونی مسکن بسیجیان و نود و پنج درصد هزینه توسط مخابرات پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه کابل‌های فیبر نوری در مقایسه با کابل‌های مسی دارای مزایای متنوعی هستند؛ گفت: از آن جمله می‌توان به پایداری و کیفیت سرویس بسیار بالا، خرابی کمتر، ظرفیت بسیار بالاتر، ارائه سرویس‌های مخابراتی با سرعت و امنیت بسیار بالاتر و هزینه کمتر اشاره کرد.
رئیس شرکت مخابرات شهرستان سرخه بیان داشت: با توجه به انجام سیم کشی داخلی توسط شرکت تعاونی مسکن بسیجیان، مشترکین می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام نموده و ظرف حداکثر مدت یک هفته تلفن و اینترنت مشترک خود را تحویل نمایند.
پیوندی در خاتمه اذعان داشت: مشترکین در صورت داشتن خط می‌توانند با رعایت ظوابط مخابرات نسبت به جابجایی خطوط خود اقدام کرده، اما تهیه مودم فیبر نوری توسط مشترک الزامی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار