خبرهای داغ:

دیدار مسئول سازمان بسیج ادارات استان با مدیر کل جهاد کشاورزی استان

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان با مدیر کل جهاد کشاورزی استان سمنان دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۹۳۱۳۳۵۸
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مرتضی دهرویه مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان به همراه ابراهیم سمندی مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان سمنان با سید حسن میرعماد مدیر کل جهاد کشاورزی استان سمنان دیدار و کفتگو کردند.

در این دیدار مرتضی دهرویه مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: نهاده های دامی یکی از موضوعات اصلی و مطالبه اصلی دامداران و مرغداران می باشد که باید به سرعت نسبت به برطرف کردن موضوع اقدام گردد.

وی ادامه داد: مجموعه بسیج به همراه قرارگاه های مختلف با برگزاری جلسات متعدد و ارائه راهکارهای مناسب برای برطرف کردن کمبودهای موجود اقداماتی را در دستور کار قرار داده است ولی باید مد نظر داشت که با همکاری و اتحاد همه ارگان ها با یکدیگر می توان این مشکل را برطرف نمود که جهاد کشاورزی یکی از متولیان این امر مهم می باشد.

مسئول بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان یاد آور شد: مجموعه بسیج می تواند با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود در بحث نظارت بر روی توزیع نهاده های دامی با همکاری جهاد کشاورزی اقدام نماید که این موضوع مرتفع کننده بسیاری از مشکلات و حذف دست دلالان در این موضوع خواهد شد.

دهرویه همچنین مطرح کرد: مجموعه بسیج در حال حاضر با توجه به مشکلات در موضوعات گوناگون سعی دارد با کمک به ارگان ها و دستگاه های اجرایی  رضایت مندی  عموم مردم را افزایش دهد و در این کار هرچه در توان داریم انجام خواهیم داد.

در ادامه این دیدار ابراهیم سمندی مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان سمنان گفت: جلسات مختلف و متعددی را با حضور کارشناسان مختلف جهاد کشاورزی در بحث نهاده های دامی برگزار کرده ایم و بسیاری از موضوعات مطرح گردیده است. باید موضوع نهاده های دامی که شاید یک موضوع ملی نیز باشد به نحو احسن مدیریت نمائیم.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری جلسات مختلف ،کارشناسان بحث توزیع و کوتاه کردن دست دلالان را یکی از موضوعات مهم برشمردند که باید نسبت به آن چاره اندیشی گردد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان سمنان در خصوص تعاونی های روستایی در برخی از مناطق محروم نیز افزود: باید نسبت به فعالیت تعاونی های روستایی در استان با دقت بیشتری عمل نمود. پراکندگی عشایر و همچنین تعاونی روستایی در استان واضح و روشن است و باید نسبت به این پراکندگی ها فعالیت ها مشخص گردد.

در ادامه این دیدار سید حسن میرعماد مدیر کل جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: موضوع نهاده های دامی یکی از موضوعات ملی است که امسال کشور با آن دست و پنجه نرم می کند و باید نسبت به هر چه بهتر شدن اوضاع همه با یکدیگر همکاری کنند تا از این شرایط عبور کنیم.

وی ادامه داد: هر ساله دولت برای حمایت از کشاورزان و دامداران قیمت تضمینی را اعلام می کرده است که اگر قیمت در بازار پایین تر از قیمت تضمینی اعلام می گردید دولت با وارد شدن در موضوع و حمایت از تولید کنندگان مانع از تضرر تولید کننده می شده است ولی امسال شرایط به گونه ای رقم خورده است که قیمت بازار بسیار بالا تر از قیمت تضمینی و دولتی می باشد که برخی سودجویان از این موضوع سواستفاده کرده اند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین افزود: تشکل های جهادکشاورزی در بحث حمایت از تولید کنندگان در این شرایط باید به بهترین شکل عمل می کردند که متاسفانه اینگونه نبوده است. در حال حاضر با رایزنی های انجام شده حجم بالایی از نهاده های دامی وارد استان شده است و مطمئننا در اسرع وقت به دست دامداران خواهد رسید.

سید حسن میرعماد همچنین مطرح کرد: بسیج در شرایط کنونی با حضور و نظارت خود  می تواند بسیاری از مشکلات ما را مرتفع نماید. در حال حاضر بسیاری از عشایر و مردم در روستا دارای دفترچه های دامی می باشند ولی با رصد های انجام شده هیچ گونه دامی را ندارند که با پایش کلی می توان بسیاری از مشکلات را برطرف نمود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار