خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه جهادی حاج احمد متوسلیان گفت: ۴۰ واحد مسکونی با بهره گیری از تکنولوژی جدید ساختمان سازی در روستای چمن گلین جدید احداث شد.
کد خبر: ۹۳۲۱۶۱۸
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶

سردار سعید محمد قاسمی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه اظهار داشت:۴۰ واحد مسکونی در روستای چمن گلین جدید واقع در ۳۰ کیلومتری شرق سرپل ذهاب منطقه قلعه شاهین احداث شده است.

وی افزود: منازل این روستا که از خشت و گل ساخته شده بود، در زلزله به طور کامل تخریب شدند که اجازه ساخت در آن منطقه را ندادند در نتیجه به منطقه جدیدی کوچ داده شدند.

محمد قاسمی گفت: به هر خانواده 500 متر زمین دادند و قرار شد قرارگاه حاج احمد متوسلیان با استفاده از تکنولوژی آی سی اف واحدهای ۹۰ متری به همراه 40متر تراس را همزمان  بسازد.

مسئول قرارگاه جهادی حاج احمد متوسلیان بیان کرد: هر ۲۷ روز با استفاده از تکنولوژی جدید آی سی اف یک واحد تحویل داده شد حتی در شرایط سختی که شاهد افزایش قیمتها بودیم و پیمانکاران پروژه ها را نیمه کاره رها می کردند اما نیروهای این قرارگاه جهادی ساخت و ساز را رها نکردند زیرا به فرموده مقام معظم رهبری در شرایط سخت می‌توانیم بمانیم و کار کنیم.

وی با برشمردن مزایای سیستم آی سی اف افزود: با کمک خیرین تاکنون ۱۲۰ واحد آی سی اف در کوییک، گنجوره و گلین و حتی در شهر به صورت طبقاتی ساخته شده است.

محمد قاسمی گفت: با استفاده از این تکنولوژی  مسجد، خانه بهداشت و مدرسه نیز احداث شده و در تعدادی روستای دیگر نیز مشغول ساخت و ساز هستیم.

وی عنوان کرد: تکنولوژی ال اس اف  سازه های سبک فولادی نیز محاسن خاص خود را دارد و قیمت آن از سازه های بتنی بالاتر است از سوی دیگر مردم روستا با سازه های آی سی اف بیشتر آشنا هستند تا سازه های توخالی ال اس اف.

محمد قاسمی تصریح کرد: اگر با به کارگیری تکنولوژی آی سی اف واحدهای مسکونی صدمتری 27روزه تحویل شود در تکنولوژی ال اس اف کمتر از ۱۵ روز این اتفاق می‌افتد و سرعت کار بسیار بالا است.

وی افزود: اگرچه در کشور ما زمان چندان مورد توجه نیست اما نیروهای قرارگاه جهادی حاج احمد متوسلیان به یاد شهدای لشکر ۲۷  با همان قیمتی که سایر پیمانکاران ۵ ماه نیز قادر به تحویل آن نیستند، ساخت منازل مسکونی را با استفاده از این تکنولوژی طی۲۷ روز انجام می‌ دهند.

محمد قاسمی تصریح کرد: در تکنولوژی آی سی اف  انرژی در سرما، گرما و رطوبت و برودت حفظ می شود.

وی عنوان کرد: د با اینکه آقایان طی ۴۰ سال کاری انجام ندادند ما درصدد هستیم در روستای چمن گلین که به صورت پایلوت ۴۰ واحد ساخته شده اشتغالزایی ایجاد شود.

محمد قاسمی گفت: می خواهیم زمینه اشتغال را نه به صورت کارگاهی بلکه به شکل خانه به خانه در قالب آتش به اختیار فراهم کنیم و در روستای بدون آب با شرایط دیم و آبیاری قطره ای ثابت کنیم می توان کارهای بزرگ انجام داد.

وی افزود: در سال آینده شاهد خواهیم بود که زمین های روستا درختکاری شده و مردم مشغول دامپروری هستند.

محمد قاسمی خاطرنشان کرد: هفته گذشته نیز واحد بهداشت و درمان در مدرسه روستا مستقر شدند و هفت عمل جراحی انجام دادند.

وی گفت: اگرچه کرونا سبب سختی شرایط شده اما با افتتاح این فضا در ایام عید نیز فعالیت‌های قوی‌تری انجام می‌شود و این از برکات نیروهای جهادی است.

ارسال نظرات