تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از پیش‌بینی حدود ۳۶۰۰ شعبه اخذ رأی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۸۷۵۰
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تبریز و آذربایجان، پیشتاز تحولات کشور در طول تاریخ بوده است، افزود: غیرت دینی و انقلابی مردم این دیار، شهره ایران اسلامی است و قطعاً این مردم در انتخابات پیش‌رو هم پیشتاز خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم در همه عرصه‌های اجرایی، نظارت و حفاظت انتخابات انجام شده است، گفت: در انتخابات ۲۸ خرداد، بالغ بر سه میلیون نفر از مردم استان واجد شرایط رأی دادن هستند که ۷۰ هزار نفر از آنها رأی‌اولی هستند.

پورمحمدی از پیش‌بینی حدود ۳۶۰۰ شعبه اخذ رأی در استان خبر داد و گفت: در این انتخابات به خاطر ملاحظات بهداشتی سعی کردیم تعداد شعب و صندوق‌های اخذ رأی را افزایش دهیم و حدالامکان شعبه‌ها را در فضای باز مستقر کنیم.

وی با بیان اینکه ۶۵ هزار نفر برگزاری انتخابات را در استان برعهده خواهند داشت، افزود: خوشبختانه بخش قابل توجهی از عوامل اجرایی و نظارت انتخابات، تجربه حضور در انتخابات‌های گذشته را دارند، اما با توجه به تغییر برخی قوانین و مقررات، آموزش‌های لازم به همه عوامل ارائه شده است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از فرآیندهای انتخابات به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد، افزود: فرآیند احراز هویت در تمام شعب استان، الکترونیکی بوده و در ۷۰۰ شعبه شهر تبریز، فرآیند اخذ رأی انتخابات شورا نیز به صورت الکترونیکی خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت، چهار رکن اصلی انتخابات هستند، گفت: امنیت، شرط لازم برای برگزاری یک انتخابات خوب است و خوشبختانه استان ما از نظر امنیت یکی از بهترین استان‌های کشور است.

وی خاطرنشان کرد: مجریان و ناظران انتخابات در استان عهد کرده‌اند که از رأی مردم به عنوان حق‌الناس صیانت خواهند کرد و همه تلاش ما این است که انتخابات در کمال سلامت برگزار شود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه با شروع تبلیغات انتخابات شوراها، رقابت‌های انتخاباتی به صورت جدی شروع می‌شود، افزود: یکی از مسائل مهم در انتخابات، بحث مشارکت مردم است و اگر می‌خواهیم مشکلات کشور حل شود، باید در تعیین سرنوشت خود مشارکت گسترده داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات ۲۸ خرداد، هم از بعد داخلی و هم از بعد بین‌المللی برای ما مهم است، افزود: استکبار جهانی در سال‌های گذشته، شدیدترین تحریم‌ها را علیه کشور ما اعمال کرده تا به زعم باطل خود، مردم ما را به زانو درآورد و حتی در زمان جنگ هم چنین شرایط سختی را نداشتیم؛ اما با مقاومت مردم، دسیسه‌های دشمنان نقش بر آب شده است.

پورمحمدی اظهار داشت: نتیجه فشارها و تحریم‌های اقتصادی دشمنان این بوده است که اقتصاد ما با وجود همه سختی‌ها، روزبه‌روز مقاوم‌تر و خودکفاتر شده و دشمنان هم اذعان کرده‌اند که تحریم‌های اقتصادی بر روی ملت ایران تأثیرگذار نبوده است.

وی افزود: مردم ما با مقاومت خود دشمن را زمین‌گیر کرده‌اند؛ بنابراین تمام هم‌وغم آنها این است که انتخابات ما را مسأله‌دار کنند و مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی، دلسرد کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه انتخابات و مردم‌سالاری دینی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب است که باید از این نعمت بزرگ صیانت کنیم، افزود: انتخابات پیش‌رو به دلایل مختلف مهم‌تر از انتخابات‌های گذشته است؛ امروز در شرایطی هستیم که هرچه پشتوانه مردمی نظام تقویت شود در داخل و خارج با قدرت بیشتری عمل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه عزت، اقتدار و امنیت پایدار کشور مدیون پشتیبانی مردم است و هرچه مردم همراهی کنند پیشرفت در عرصه‌های مختلف با شتاب بیشتری اتفاق می‌افتد، افزود: راه حل مشکلات کشور، حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب درست است و باید با مشارکت فعالانه در انتخابات، دولتی قوی و مردمی انتخاب کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این برنامه، حل مشکلات اقتصادی را مهم‌ترین مطالبه مردم از دولت آینده دانست و گفت: دولت آینده باید فارغ از شعارها و وعده‌هایی که می‌دهد، به طور جدی حل مشکلات مردم را دنبال کند تا بتوانیم به سمت اهداف متعالی‌تر حرکت کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه موافق برخی وعده‌ها مبنی بر افزایش یارانه نیستم، افزود: این اقدامات، موجب اشتغال پایدار و درآمد مستمر برای مردم نمی‌شود، در عوض باید بخشی از درآمد ناخالص کشور برای ایجاد اشتغال مولد سرمایه‌گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات کشور ناشی از تحریم‌های ظالمانه است، افزود: دولت آینده باید مسائل بین‌المللی را جدی بگیرد؛ امروز بخش بزرگی از اقتصاد ما به درآمدهای نفتی وابسته است که به خاطر تحریم‌ها، در دولت فعلی به یک دهم کاهش پیدا کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه دولت بعدی باید اختیارات بیشتری به استان‌ها بدهد، افزود: اختیارات استانی با مسئولیت‌ها هماهنگ نیست؛ استاندار در همه عرصه‌ها باید پاسخگو باشد، اما طیف محدودی از اختیارات را دارد.

وی با اشاره به اینکه اختیارات پایین استانی، کارها را کند می‌کند، افزود: استان‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند و اگر اختیارات واگذار شود توانمندی استفاده از این ظرفیت‌ها را دارند و تجربه هم نشان داده است که هرگاه تفویض اختیار شده، کارهای بزرگی انجام شده است.

ارسال نظرات