احداث مرکز آموزشی درمانی پورسینا طی ۳ سال

به گفته معاون هماهنگی کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه قرارگاه خاتم‌الانبیا تلاش می‌کند مرکز آموزشی درمانی پورسینا را با ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار طی یک دوره ۲.۵ تا سه‌ساله به پایان برساند.
کد خبر: ۹۳۵۷۹۴۷
|
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، علیرضا فخاری عصر امروز در حاشیه آیین تبادل قرارداد همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه ا اشاره به عزم سپاه در احداث و توسعه مراکز درمانی استان، اظهار کرد: اکنون سرانه تخت بیمارستانی در گیلان به ازای هر یک هزار نفر یک‌صد تخت است که با اجرای این تبادل نامه از ۱.۵ به ۱.۸ ارتقا خواهد یافت.

به گفته معاون هماهنگی کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه قرارگاه خاتم‌الانبیا تلاش می‌کند مرکز آموزشی درمانی پورسینا را با ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار طی یک دوره ۲.۵ تا سه‌ساله به پایان برساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تقدیر از حمایت‌های بی‌شائبه دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اظهار کرد: رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کمک‌های فراوانی در جهت توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان گیلان طی دو سال اخیر داشته است.

وی با اشاره به فرسوده و مستهلک بودن فضاهای درمانی استان گفت: تعدادی از فضاهای درمانی استان ازجمله مراکز آموزشی درمانی رازی، پورسینا و شفا علاوه بر قدمت بالا از داشتن برخی از بخش‌های درمانی محروم هستند و موجب نارضایتی بیماران می‌شوند.

ارسلان سالاری با اشاره به مشکلات فضای فیزیکی دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: پراکنده بودن دانشکده‌ها در سطح شهر رشت، استیجاری بودن برخی از آن‌ها نظیر دانشکده بهداشت و همچنین قدمت بالای برخی از آن‌ها نظیر دانشکده پرستاری مامایی تداوم ارائه خدمات آموزشی را با اختلال روبرو می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته جهت برقراری ردیف اعتباری جدید در بودجه ۱۴۰۰ برای سه پروژه بزرگ عمرانی در دانشگاه تصریح کرد: ساخت و تجهیز مرکز آموزشی درمانی ۳۵۰ تختخوابی جایگزین پورسینا، ۳۵۰ تختخوابی مرکز آموزشی درمانی رازی و همچنین مرکز آموزشی درمانی ۱۷۹ تختخوابی شفا در سایت لاکان با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه ازجمله برنامه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی استان است.

سالاری با بیان اینکه اجرای سه پروژه بزرگ عمرانی پورسینا، رازی و شفا نیازمند اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومانی است، گفت: این دانشگاه تلاش‌هایی جهت تکمیل و ساخت دانشکده پزشکی در سایت لاکان را نیز با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه در دست اقدام دارد که جهت تکمیل نیازمند ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار