خبرهای داغ:

برگزاری مسابقات قرآن منطقه ۶ زندانیان زن کشور در شیراز

مسابقات قرآن منطقه ۶ زندانیان زن کشور به میزبانی استان بوشهر، در استان فارس برگزار، و ۱۶ نفر از زندانیان زن این استان در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم و... به رقابت پرداختند.
کد خبر: ۹۴۱۴۰۳۲
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مسابقات قرآن منطقه 6 زندانیان زن کشور به میزبانی استان بوشهر، در استان فارس برگزار گردید و 16 نفر از زندانیان زن این استان در رشته های حفظ، قرائت، مفاهیم و... به رقابت پرداختند.
مدیرکل زندان های فارس در جمع زندانیان زن فارس ضمن قدردانی از حضور و مشارکت زندانیان در فعالیت های قرآنی گفت: از اینکه در زندان به سمت قرآن، کتاب هدایت و روشنگری روی آورده اید تشکر می کنم زیرا در نظام زندانبانی اسلامی، توجه به معنویات و کرامت انسانی افراد از اصول مهم و مورد تأکید است.
اسحاق ابراهیمی افزود: تمامی افرادی که به جرم گرایش پیدا می کنند به دلیل فاصله گرفتن از قرآن و مسیر قرآن بوده است.
وی اضافه کرد: استوارترین راه، راه قرآن است و توصیه میکنم با جان و دل قرآن را فرا بگیرید و به آن عمل کنید.
مدیرکل زندان های فارس گفت: قرآن ظاهر و باطن زیبایی دارد اما فراتر از آن، تدبر در مفاهیم و عمل به آن است.
ابراهیمی ضمن قدردانی از همکارانی که در توسعه فرهنگ قرآنی با تمام وجود در راستای گسترش مفاهیم قرآنی تلاش می کنند گفت: به دستورات قرآن عمل کنید و در اندرزگاهی که بسر می برید عامل به قرآن باشید تا بتوانید برای افرادی که در محیط خوابگاهی شما هستند و پس از آزادی نیز در جامعه تاثیرگذار باشید.
وی اظهار داشت: راه قرآن، راه روشنگری و هدایت است هر که در این راه حرکت کرده در زندگی عاقبت بخیر و قرآن مایه آرامش برای وی بوده است.
مدیرکل زندان های فارس یادآور شد: بیش از 1400 سال از نزول قرآن تا به امروز می گذرد هنوز هیچ کسی نتوانسته آیه یا کلمه یا سطری از قرآن را تحریف کند چون خداوند نگهبان قرآن است. همانگونه که خداوند در آیه 9 سوره حجر نیز می فرماید:
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ﴿۹﴾بى‏ ترديد ما اين قرآن را به تدريج نازل كرده‏ ايم و قطعا نگهبان آن خواهيم بود (۹)
ابراهیمی تأکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندان ها رونق گرفته و یکی از اصولی ترین برنامه ها، توجه به قرآن و مبانی قرآنی بوده است
وی یاد آور شد: ما افتخار داریم اولین مدرسه قرآنی را در استان فارس در بین زندان های کشور راه اندازی کرده ایم و
امروز در همه زندان های استان بند و مدرسه قرآنی داریم.
این مقام مسؤول در زندان ها با اشاره به تعداد زندانیان شرکت کننده در فعالیت های قرآنی گفت: در راستای توسعه فعالیت های قرآنی در زندان ها، تعداد 2790 نفر در حوزه های مختلف قرآنی مشغول هستند هم اکنون، 10 نفر حافظ کل قرآن هستند
13 نفر حفظ 20 جزء، 26 نفر حافظ 15 جزء، 50 نفر 10 جزء، 50 نفر 5 جزء، 324 نفر حافظ 3 جزء، 783 نفر حافظ یک جزء و 1461 نفر حافظ سور منتخب قرآن هستند.

ابراهیمی گفت: ایام دهه فجر است ما باید از انقلاب درس بگیریم چرا امام راحل در برابر ظلم با توکل برخدا و دست خالی انقلابی را رقم زد که بزرگترین رخداد قرن بود غیر از توکل و عمل به دستورات خدا نتیجه این پیروزی نبود.
وی در سخنان پایانی ضمن قدردانی از زندانیان شرکت کننده در فعالیت های قرآنی اظهار امیدواری کرد که با همت مسؤولین قضایی استان، ارفاقات قانونی به زندانیان فعال در این حوزه تعلق خواهد گرفت.
ابراهیمی با اشاره به حدیث ثقلین؛ انی تارک فیکم الثقلین، کتاب الله و عترتی، گفت : قران و اهل بیت به استناد حدیث ثقلین از هم جدایی ناپذیر هستند و  تمسک به قرآن و اهل بیت علیهم السلام انسان را نجات می دهد همانگونه که تمسک به اهل بیت و کلام الله مجید، تعدادی از زندانیان را در استان فارس از پای چوبه دار نجات داد.
وی یادآور شد: حکم این زندانیان اعدام بود، کل قرآن را در مدت کوتاهی حفظ کردند اما حفظ قرآن و تمسک به اهل بیت باعث شد چند بار تا پای چوبه دار برای اجرای حکم بروند اما نجات پیدا کنند همانگونه که در حدیث تقلین اشاره شده این رهایی ها، نمونه بارز توسل به ائمه اطهار و قرآن است.

شایان ذکر است نتیجه این مسابقات توسط داوران استان های بوشهر، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویر احمد در ارزیابی نهایی اعلام می گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار