فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

گفتمان سازی و طرح نظام مسائل استان یزد توسط هیئت‌های اندیشه‌ورز با جدیت دنبال می شود

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه نگاه بسیج حل مسائل استان است، گفت: برای تحقق این مهم، بحث گفتمانسازی، طرح مسائل، ارائه راهکار و عملیات اجرا توسط هیئت های اندیشه ورز با جدیت دنبال می شود.
کد خبر: ۹۴۱۷۹۲۷
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

به زگارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در حاشیه جلسه مجمع بسیجیان استان یزد در دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه طراحی امام خمینی (ره) برای انقلاب اسلامی، طرحی مبتنی بر دین و ولایت بود، اظهار داشت: این طراحی متفاوت از تمام مدل‌های دنیاست.

وی عنوان کرد: شیوه و متد حضرت امام مدل یکتایی است که بسیج نیز آن را دنبال می‌کند و آنچه امروز در بسیج اتفاق افتاده هیچگونه اعمال نظری در آن نیست و همه مبتنی بر طراحی امام انقلاب است.

پورشمسی با بیان اینکه ماموریت ورود به حل مسائل استان برای بسیج طراحی شده است، بیان کرد: گروه‌های یازده گانه با استفاده از ظرفیت‌های موجود شامل ظرفیت‌های علمی و تجربی در قالب هیئت‌های اندیشه ورز در این زمینه ورود کرده اند و به کار گفتمان سازی، طرح نظام مسائل، ارائه راهکار و عملیات برای رفع مشکل اقدام خواهند کرد.

پورشمسی با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه ورز بسیج تلفیقی از اندیشه ورزان علمی و دانشگاهی و اجرایی هستند، عنوان کرد: این هیئت‌ها نظام مسائل و مشکلات را در مولفه‌های مختلف بررسی و مشکلات استان را احصا می‌کنند.

وی ادامه داد: این هیئت‌ها در مرحله دوم راهکار و طرح برای رفع مشکل ارائه می‌دهند که در اختیار مدیران قرار می‌گیرد تا در برنامه ریزی‌های خود این مسائل را مدنظر قرار دهند.

پورشمسی با بیان اینکه امروز بسیاری از کشور‌های دنیا برای به دست آوردن طرح‌های مبتنی بر علم، میلیاردی هزینه می‌کنند، افزود:، اما بسیج این میدان را برای مدیران فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در مرحله اجرا نیز نیاز به تدوین برخی قوانین وجود دارد، عنوان کرد: برای این امر نیز، مسائل در دبیرخانه مدرس که با حضور نمایندگان مجلس برگزار می‌شود، طرح و بررسی می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر ادامه داد: در بحث گفتمان سازی هم از ظرفیت آحاد بسیج در بسیج اقشار مختلف استفاده می‌شود و این گفتمان سازی می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند، زیرا همه مسائل در حوزه اقدام و عملیات انجام نمی‌شود بر این اساس در حوزه گفتمان سازی، اطلاع رسانی و تبیین ورود خواهیم کرد و امید داریم با این اقدام، بخشی از مشکلات برطرف شود.

پورشمسی تاکید کرد: مردم این ظرفیت را دارند و فقط باید یک حلقه میانی تشکیل شود تا قدم‌های موثر در حوزه گفتمان سازی، طراحی و اجرا برداشته شود و بسیج این مسئولیت را بر عهده گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار