فرماندهی انتظامی شهرستان ری خبر داد؛

دستگیری ۲۱۶ سارق و قاچاقچی و کشف اموال به ارزش 30 میلیارد تومان در طرح رعد

فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۲۱۶ متهم، کشف کالای قاچاق ، مواد مخدر و اموال مسروقه به ارزش بیش از 30 میلیارد تومان در پانزدهمین مرحله رزمایش طرح رعد در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۴۷۲۳
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰

 سرهنگ "دوستعلی جلیلیان"  فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار داشت: در این مرحله از طرح رعد فرماندهی  انتظامی شهرستان ری، همکاران من پس از یک ماه کار اطلاعاتی و رصد موضوعات مختلف  ظرف 48 ساعت گذشته طی عملیات های منسجم    در مجموع 216 متهم را دستگیر کردند که در بین اینها 157 نفر سارق   حرفه ای و سابقه دار هستند. وی افزود: در اجرای این طرح 8 باند سابقه دار اعم از سارق قاچاقچی و سایر مولفه های جرم متلاشی شد و بیش از 35 قبضه سلاح گرم و سردکشف شد.

وی از کشف بیش از 298 تن مواد اولیه پتروشیمی وارداتی به ارزش 100 میلیارد ریال در انبار کارخانه ای در محدوده کهریزک  خبر داد و گفت:   بررسی های اولیه حاکی از این بود که کالاهای دپو شده  وارداتی بوده و خارج از شبکه توزیع در این مکان جمع آوری شده که با شناسایی هویت مالک انبار و انجام تحقیقات، پرونده به مرجع قضائی ارسال و دستور بازرسی از این مکان  و دستگیری متهم اخذ شد که با دستور قضائی محل دپوی کالای قاچاق پلمب و مالک انبار  برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 دستگیری سارقان  گله گوسفند   

  فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به سرقت 50 رأس گوسفند از یک دامدار در محدود خاور شهر  شهرستان ری، گفت: با تلاش مأموران کلانتری خاورشهر 2 سارق در این ارتباط شناسایی و دستگیر شدند و گوسفندان سرقت شده در اختیار مال باخته قرار گرفت.

 سرهنگ   جلیلیان اظهار داشت: سارقان پس از تخریب در  ورودی دامداری، 50  راس گوسفند را با استفاده خودروهای وانت سرقت و متواری شده اند،  ماموران  با  انجام اقدامات پلیسی، هویت و مخفیگاه متهمان  را کمتر از 48 ساعت در خاور شهر   شناسایی کردند که با هماهنگی های قضائی هر 2 متهم   دستگیر و احشام سرقت شده کشف شد.

 

کشف 10 دستگاه خودرو و۴ قبضه سلاح گرم  

  سرهنگ جلیلیان اظهار داشت : در این طرح ۸ باند سازمان یافته منهدم و ۱۵۷ سارق دستگیر شدند و ۱۰ دستگاه خودرو  و موتور سیکلت مسروقه به همراه ۱۷۰ پرونده سرقت و ۴ قبضه سلاح گرم کشف شد که ارزش اموال کشف شده بیش از ۱۶۱ میلیارد ریال است.

 وی خاطرنشان کرد: با اجرای  این مرحله طرح رعد  ۹۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر و ۴۸ قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند و ۳۱ معتاد متجاهر نیز از سطح معابر جمع آوری و به منظور درمان به مراکز ترک اعتیاد تحویل شدند.

 کشف 100 هزار لیتر سوخت قاچاق

همچنین در این طرح ۸۳۴ لیترانواع مشروبات الکلی از ۹ متهم کشف و مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق  به ارزش تقریبی 30 میلیارد تومان کشف و ضبط شده اموال مسروقه مکشوفه با هماهنگی مقام قضایی به مالباختگان مسترد شد و هم اکنون تیم های عملیاتی متشکل از حفاظت اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان ری و کلانتری 170 کهریزک در پی کسب خبر واصله مبنی بر اینکه مقادیر قابل توجهی سوخت عرضه خارج از شبکه در یکی از انبارهای حوالی کهریزک دپو و نگهداری شده موفق شدند در بازرسی از محل 100 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط کنند که در این ارتباط متهم دستگیر شده و درپوشش یکی از فروشگاه های معتبر کامیون های حمل لوازم خواربار یکی از فروشگاه های معتبر اقدام به انتقال سوخت عرضه خارج از شبکه در سطح شهر جمع آوری ی کردند و در محلی که دپو کشف و ضبط شده نگهداری می کردند که با هوشیاری همکاران متهمان دستگیر و خودروهای متلفان نیز توقیف شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار