درمان با شیوه پرهیز مداری بدون استفاده از داروی های ترک اعتیاد در اردوگاه کرامت

رئیس مرکز اردوگاه کرامت افزود: شیوه سم زدایی اردوگاه شیوه پرهیز مدار است و تا کنون ۲۵٪ پاکی داشته ایم و کمتر از مواد دارویی همچون متادون برای درمان استفاده شده است.
کد خبر: ۹۴۶۶۸۹۴
|
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان از اردوگاه ماده 16 سپاه ثارالله کرمان بازدید کرد و در جهت احصاء برخی مشکلات سطحی مصوباتی را جهت پیگیری از نهاهای اجرایی استان تدوین کرد.

رحمان جلالی در این دیدار از کارگاه های اشتغال این اردوگاه همچون ساخت اسباب بازی، نانوایی، کارگاه جمع اوری پسماند خشک و کارگاه نجاری این مجموعه درمانی اموزشی نیز بازدید کرد.

سرهنگ مجید ستایش نیا ضمن تقدیر و تشکر از محمد دهقانی رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد استان ، عنوان کرد:  هماهنگی لازم  در زمان کم و مدیریت درست از ویژگی های برادر دهقان بوده است که در بسیار ای مواقع مشکلات را حل کرده است.آرمان.

وی  د رخصوص اهداف اردگاه کرامت تاکید کرد:سه شعار درمان، اشتغال و صیانت از معتادین متجاهر عامل اصلی ایجاد اردوگاه کرامت بر اساس ماده 16 شده است .

وی ادامه داد: در تمام کمپ های ترک اعتیاد خصوصی درمان  و سم زدایی صورت می گیرد و هزینه زیادی برای افراد مورد درمان صرف می شود اما یک درصد هم بعداز خروج از کمپ پاک نمانده اند.

ستایش نیا تاکید کرد:  تمام کسانی که در این مجموعه هستند برگشت به اعتیاد را ندارند و کسانی که خارج شده اند 25 درصد هنوز پاک هستند و این عامل موفقیت این اردوگاه در احصاء کرامت از دست رفته مددجویان بوده است.


درمان با شیوه پرهیز مداری بدون استفاده از داروی های ترک اعتیاد در اردوگاه کرامت


رئیس مرکز اردوگاه کرامت افزود: شیوه سم زدایی اردوگاه شیوه پرهیز مدار است و تا کنون ۲۵٪ پاکی داشته ایم و کمتر از مواد دارویی همچون متادون برای درمان استفاده شده است.

ستایش نیا به برنامه ریزی برای ایجاد یک مجتمع کلینیکی در همین اردوگاه اشاره کرد و گفت: مسائل بهداشتی، درمانی و اشتغال بعد از ترک از واجبات است زیرا باعث باعث می شود فرد ‌پاک شده مجدد به چرخه اعتیاد برنگردد، متأسفانه کم کاری دستگاه ها در این زمینه آسیب های جدی وارد کرده و می کند و باعث می شود معتادین دوباره به چرخه اعتیاد برگردند.

معاونت اجتماعی سپاه ثارالله ادامه داد: بسیاری از افرادبه علت ترسی که از کمپ های خصوصی دارند برای ورود دچار نگرانی های زیادی هستند زیرا نیروی انتظامی در زمینه جمع آوری این معتادین متجاهر کمک می کند و بعد از دستگیری به این مکان انتقال  می دهند که بسیار سبب اشفتگی روانی برای مددجویان می شود.

این مقام مسئوول ادامه داد: قصد داریم از افرادی که در این مجموعه پاک شده اند یک گروه مدد کاری اجتماعی راه بیاندازیم  تا شب ها در سطح شهر گشت بزنند و با صحبت کردن این افراد متجاهر را به اردوگاه هدایت کنند. 

وی ادامه داد: ایجاد گروه های دعوت به ترک اعتیاد مسئله ای است که اصلا به آن توجه نمی شود در حالی بسیاری از دستگاه ها ظرفیت پشتیبانی این کارا دارند، اما از ما حمایت نمی کنند.

سرهنگ ستایش نیا در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه هنوز برای اردوگاه کرامت واژه کمپ استفاده می شود در حالی که بار روانی آن بسیار زیاد است و افراد به یاد شیوه های خشن و قدیمی می‌افتند و از حضور در این مکان سرباز می زنند.

کرامت؛تنها اردوگاهی که هیچ چالشی در استان ندارد


احمد دهقانی رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد  در خصوص مجموعه کرامت گفت: کرامت مجموعه موفقی است و هیچ چالشی از این مجموعه به ما گزارش نشده است با توجه به اینکه ۱۳ دستگاه متولی رسیدگی به مشکلات این افراد در بازگشت به کار هستند، اما فقط ۴ دستگاه همکاری دارند.

وی به دیگرکمپ ماده 16 بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت: شیوه های دارو درمانی شیوه های موقت است و بعد از مدتی اثر آن از بین می‌رود ، اردوگاه کرامت سپاه ثارالله نسبت به مکان های مشابه عملکرد بسیار خوب و متفاوتی داشته است، زیرا بهبودی صرفا قطع مصرف نیست، بلکه بهبودی خانواده کار اعتبار و احترام هم شامل این نوع درمان می شود.

دهقان اذعان کرد: برای کمپ ماده 16 بهزیستی درخواست داریم که به سپاه واگذار شود به عنوان اردوگاه کرامت 2 و واحد درمان علوم پزشکی کرمان هم برای رفع مشکلات این مجموعه در واحد 2 به خدمت ایند و داروی مورد نیاز آنها تامین شود تا وضعیت ان مجموعه هم سرو سامان گیرد.

 رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان نیز در ادامه افزود: در خصوص اردوگاه کرامت از دو وجه  به اردوگاه کرامت می نگریم وجه اول که ما به عنوان مسئول باید از خودمان سئوال کنیم که تا به حال چقدر نسبت به این افراد حس مسئولیت کرده و دغدغه داشته ایم؛ وجه دوم خدمتی است که افراد حاضر در این مجموعه برای آن تلاش می کنند.

خدمت در اردوگاه کرامت کمتر از جنگیدن در جبهه جنگ نیست

وی با بیان اینکه خوش به سعادت افرادی که در این جبهه کار می‌کنند، گفت: بی شک برگشت هر یک از این مددجویان به زندگی، خیر و برکات زیادی را به زندگی خدمت گذاران واردمی کند که حتی در زندگی خودمان داردوی افزود: این اردوگاه کمتر از جبهه های جنگ نیست، کمتر کسی است که معتاد متجاهری ببیند و دلسوز نباشد ، مسئله اعتیاد جزوء مسائل راهبردی است و حل این مسئله واجب است.


جلالی ادامه داد: رشد مجموعه کرامت و حرکاتی که در آن صورت گرفته است، نشان از آن دارد که برای راه‌اندازی و روند پیشرفت آن خون دلها خورده شده است.

وی ادامه داد: معتقدم وقتی سپاه به جایی وارد می شود و یا سپاه وارد مسئله ای می شود یعنی در آن مسئله کاری از سوی نهاد مربوطه انجام نشده است و سپاه می آید که کار را از زمین بردارد و حل مسئله کند زیرا  اگر سپاه وارد بحث معتادین متجاهر نمی شد یک فاجعه اساسی در امنیت می توانست ایجاد کند.

جلالی تاکید کرد: همه ی ارگان ها دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی باید به کمک اردوگاه کرامت بشتابند تا چنین مراکزی با امید و اهداف بهتری دنبال شوند و باید هرچه در توان داریم، برای حل این مشکلات بزاریم ضمن اینکه این مجموعه باید سند چشم انداز افق های کوتاه و بلند مدت  خود را طراحی کند زیرا  در رسیدن به هدف کمک بزرگی می کند.

 مردم و سمن های مردمی حلقه مفقوده رفع معضل بیکاری

 وی افزود: یکی از بهترین حامیان این اردوگاه خود مردم هستند ، ظریفت مردمی و حلقه های میانی کجا باید این زنجیره ترک اعتیاد را به هم متصل کنند؟ اینجاست که سمن ها می توانند کمک دهنده باشند زیرا مردم هر جا وارد شدند کار ها به خوبی جلو افتاده است.


معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان عنوان کرد: اردوگاه کرامت چهره واقعی و مردمی سپاه را به خوبی نشان داد و باعث شد شبهات زیادی برطرف شود و وظیفه ما است که برای آبادانی این مراکز دست بکار شویم و زیر ساخت ها را تقویت کنیم تا سهمی در این جبهه داشته باشیم.


وی اذعان کرد: متاسفانه در حل بسیاری از مشکلات حلقه حل نشدن، بسیار مشهود است که به دو امر مربوط می شود یا مسئله را مدیران نفهمیده اند یا اگر فهمیدند دغدغه ای برای رفع ان و پیگیری مشکل ندارند.


معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان اذعان کرد: جهادتبیین باید اجرایی شود و قرار دادن پیوست رسانه ای به این عملکرد موفق در اردوگاه کرامت یپاه دقیقا مصداق اجرایی شدن جهاد تبیین است، زیرا مردم باید بدانند که نظام همه جوره پای کار مردم و رفع مشکلات انها است.


دکتر جلالی در پایان با بیان اینکه سپاه ذخیره استراتژیک نظام است، خاطر نشان کرد: وقتی دیدم که به بیشتر از ۱۰۰ نفر کمک میشود که پاک شود احساس آرامش کردم و در استان کارگروه حل مشکلات این اردوگاه را تشکیل و ضمانت اجرایی برای هر دستگاه متولی قرار خواهیم داد.ارمان


 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار