رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان:

۱۰ هکتار از اراضی سپاه قدس گیلان به زراعت چوب اختصاص یافت

رئیس سازمان بسیج کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه برای اجرای طرح زراعت چوب نیاز به ۶ میلیون نهال داریم گفت: سپاه قدس گیلان ۱۰ هکتار از اراضی خود را به این کار اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۴۶۹۴۵۹
|
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مرتضی مرادی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات دهی بسیجیان در بحران‌های مختلف اظهار کرد: بسیجیان همواره در دفاع از نظام و ارزش‌ها و خدمت رسانی به محرومان از جان خود مایه گذاشتند و سپر دفاعی کشور در برابر تهاجمات و آسیب‌های مختلف هستند.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی استان گیلان با اشاره به نقش نخبگان بسیجی در حوزه کشاورزی بیان کرد: بسیجیان در حوزه آموزش و اجرای کار کارشناسی نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف نظام در توسعه اقتصاد و افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان گیلان دارند.

وی با بیان اینکه طرح بسیج همگام با کشاورز یکی از مهمترین طرح‌های حوزه کشاورزی محسوب می‌شود، افزود: اجرای نهضت سراسری جهش تولید در استان گیلان و در راستای افزایش محصولات کشاورزی با جدیت دنبال می‌شود.

مرادی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی برداشت برنج در گیلان تصریح کرد: این افزایش با ارائه خدماتی نظیر آزمون خاک، مشاوره‌های رایگان، کاشت داشت و برداشت، نظارت بر میزان استفاده از کود، آموزش به کشاورزان در روستاها و مساجد محقق شده است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به کشاورزان تنها مختص به شالیکاران نیست و برای بادام زمینی، زیتون و چای نیز ارائه می‌شود، بیان کرد: در هفته بسیج تفاهم نامه‌ای با استانداری گیلان در خصوص ایفای نقش مربیان بسیج کشاورزی در روستاها به امضا می‌رسد و در این بین ۴۰ روستای برتر در حوزه کشاورزی به استان معرفی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی استان گیلان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تولید چای و زیتون عنوان کرد: برای کنترل بازار نهاده‌های دامی نیز از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده شده و خصوص و در یک ایستگاه اصلاح نژادی در حوزه دام و طیور اقدامات خوبی در خصوص تولید نهاده‌های دامی انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح زراعت چوب در ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ملی اجرایی می‌شود، افزود: نتیجه این طرح افزایش کشت صنوبر و برخی از محصولات کشاورزی است.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه برای اجرای طرح زراعت چوب نیاز به ۶ میلیون نهال داریم، گفت: به دلیل عدم توان در تولید این مقدار نهال، سپاه قدس گیلان ۱۰ هکتار از اراضی خود را به کاشت نهالستان اختصاص داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار