نرخ باروری در کشور شیب نزولی دارد

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه نرخ باروری در کشور شیب نزولی دارد، گفت: تا سال ۱۴۲۰، جمعیت سالمند کشور ۲ برابر خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۷۹۹۸۹
|
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

نرخ باروری در کشور شیب نزولی دارد

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، حسن بختیاری در جمع خبرنگاران به تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت و کمیته های تخصصی آن در دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه روند باروری در کشور شیب نزولی دارد. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه نرخ باروری در سال گذشته 1.65 بوده است، گفت: متاسفانه این روند همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود در سال 1420 جمعیت سالمند کشور 2 برابر شود.

 

وی با اشاره به اینکه روند دو برابر شدن سالمندی در کشور ها دیگر طی 100 سال اتفاق خواهد افتاد، گفت: در مقایسه با کشورهای منطقه نیز روند سالمندی در کشور ما بسیار سریعتر خواهد بود.

 

این مسئول با یادآوری اینکه در حال حاضر در برهه پنجره فرصت جمعیت قرار داریم، گفت: باید از این فرصت برای استفاده بهینه از امکانات بالقوه فعال اقتصادی استفاده کنیم و اتخاذ سیاست های حمایتی و ترغیب فرزندآوری می تواند به ما در این مسیر کمک کند.

 

بختیاری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و فرزندآوری گفت: قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه های علوم پزشکی کشور فعال است و با هدف مرکزیت بخشی در اجرایی سازی قانون، سازماندهی ویژه متناسب با شرح وظایف معاونت های مختلف جهت حسن اجرای قانون، بررسی مسائل و چالش ها و موانع در مسیر اجرای قانون و چاره اندیشی و رفع موانع فعالیت می کند. 

 

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، در دیل قرارگاه جوانی جمعیت کمیته های بهداشت، کمیته درمان و مراقبت ، کمیته پشتیبانی و هوشمند سازی، کمیته علمی آموزشی و پژوهشی، کمیته فرهنگی، کمیته امور حقوقی، کمیته بیمه، کمیته رسانه و کمیته رصد و پایش فعالیت می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار