مالزی: تجاوز رژیم اسرائیل به غزه عامل تمام تنش‌ها در منطقه است

انور ابراهیم نخست‌وزیر مالزی تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به فلسطینیان بی‌دفاع نوار غزه را عامل تمام تنش‌های موجود در منطقه از جمله تنش در دریای سرخ عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۷۵۸۹۳
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

مالزی: تجاوز رژیم اسرائیل به غزه عامل تمام تنش‌ها در منطقه است

به گزارش بامداد یکشنبه بسیج به نقل از الجزیره، نخست‌وزیر مالزی با انتقاد از کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا به دلیل حمله به یمن، تاکید کرد: واشنگتن و متحدانش اگر به دنبال پایان یافتن تنش‌ها در منطقه هستند، به جای آنکه با تجاوز به یمن بر آتش این تنش‌ها دامن بزنند، باید وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در نوار غزه را متوقف کرده و تل‌آویو را سر جای خود بنشانند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: یمن، عامل آغاز تنش‌ها در دریای سرخ نیست بلکه عامل اصلی این تنش‌ها، تجاوز (رژیم) اسرائیل به نوار غزه است.

نخست‌وزیر مالزی همچنین با تاکید بر اینکه داشتن سرزمین و تشکیل یک کشور مستقل حق مسلم مردم فلسطین است، تصریح کرد: تا چه زمانی باید شاهد این باشیم که ملت فلسطین بدون بهره‌مندی از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی، همچنان در یک زندان روباز به زندگی خود ادامه دهند؟

به گزارش بسیج، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان این منطقه را بمباران می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار