گزارش بسیج از خدمت رسانی جهادگران در بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

بسیج سازندگی از ساخت مجتمع های بزرگ آبرسانی تا نوسازی و مرمت هزار و ۱۱۸ واحد مسکونی

بسیج سازندگی از ساخت مجتمع های بزرگ آبرسانی تا نوسازی و مرمت هزار و ۱۱۸ واحد مسکونی
بخشی از جهاد خدمت بسیج سازندگی استان قزوین، ساخت، مرمت و نوسازی بیش از هزار و ۱۱۸ واحد مسکونی برای محرومین در سال گذشته بود که توسط جهادگران صورت گرفته است. 
کد خبر: ۹۶۰۰۱۸۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶

قزوین_ به گزارش بسیج، پس از حذف جهادسازندگی رسیدگی به مناطق محروم در پیچ و خم اداری به حاشیه رفت و مشکلات فراوانی روی دست دولت ها باقی ماند تا به مناطق روستایی رسیدگی شود، دولت با حذف سازمان مردمی و انقلابی شوجهاد سازندگی در پیج و خم بروکراسیث

 گرفتار شد و برای هر اقدامی ابتدا به هزینه فایده دولت نگاه می کرد سپس ارایه خدمت به مردم را در نظر می گرفتند لذا واژه های انقلاب را دستخوش تغییر و استحاله قراردادند. 

جهاد سازندگی یک نهاد عملیاتی و عمرانی شد و جهاد کشاورزی از رده عملیاتی خارج شد، با تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان رهبر انقلاب بارقه های امید زنده شد و مردم و محرومین نهاد اعتقادی، جهادی با دانش بالا را در کنار خویش یافتند و مستضعفان را در پناه خدا و خویش یاری رساندند.

به گزارش بسیج، سرهنگ مهدی صادقپور مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در نشست خبری با رسانه های استان گوشه ای از اقدامات انجام شده توسط این سازمان مردم پایه را عنوان کرد.

اجرای ۱۵ طرح کشاورزی در مناطق محروم از ابتدای سال جاری

قرارگاه امام حسن(ع) دارای ظرفیت عظیم در حوزه محرومیت زدایی است و تنها مشکل پیش روی این قرارگاه تامین بودجه است و مدیران پای کار هستند و بسیج سازندگی فرزند انقلاب است ما هیچ شانی جز خدمت رسانی به مردم برای خودمان قایل نیستیم.

در بحث محرومیت زدایی تامین آب شرب و کشاورزی مناطق محروم و روستایی از اول فروردین سال جاری نزدیک به ۱۵ طرح جهادکشاورزی برای کمک به مردم انجام شده است. در طرح قرارگاه امام حسن بیش از ۹۶ روستا باید آبرسانی شود که در بخشی از مناطق مشکل حفر چاه بود که با انجام این کار بیش از ۱۱ روستا از آب شرب برخوردار می شوند. 

بسیج سازندگی با کمترین هزینه بیشترین خدمات را ارایه می دهد

بسیج سازندگی در قاقازان کارهای خوبی را به سرانجام رسانده است برای آبرسانی در الموت مجبور شدیم بیش از ۲متر حریم جاده را افزایش دهیم و تراش کوه ها برای خدمت رسانی هزینه بسیار سنگین برای بسیج سازندگی داشته است که متاسفانه در برخی از برآوردها میزان بودجه اختصاصی با هزینه عملیات تناسب ندارد اما بسیج با همه کاستی ها این کار را جهادی انجام می دهد.

در بخش راه و برش کوه های صعب العبور بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است در حالی که با ۶۰۰ میلیارد تومان هم تمام نمی شود. بتن ریزی را در سطح پل و جاده متری ۲۵۰ هزارتومان قبول کردیم در حالی که در قزوین داخل شهر که هزینه ایاب و ذهاب و مسایل کارگری و فنی آسان در دسترس است، ۱ میلیون و دویست هزار تومان می باشد.

بسیج سازندگی در ۱۲ حوزه خدمت رسانی می کند

پروژه فارسجین فعال است و تمام پروژه های آبرسانی از مبدا تا مخزن ذیل قرارداد با قرارگاه امام حسن(ع) منعقد شده است.

بسیج سازندگی در ۱۲ عرصه فرهنگی، جهادی، عمرانی، پزشکی و دامپزشکی، کشاورزی در قالب جهادی خدمات رسانی می کند و بیش از ۵۵۰ عنوان برنامه تدارک دیده شده است که توسط رسانه ها باید منعکس شود. در پویش خانه دوست کجاست بازتاب ها و حمایت مردم و‌ دستگاه ها منعکس شد و‌ با استقبال مردمی همراه بود.

کاشت ۵۰۳ هزار اصله نهال و بذر برای بیابان زدایی توسط بسیج سازندگی

سرهنگ صادقپور در ادامه عنوان کرد: در بحث سیل سیستان ۲ تریلی اقلام مورد نیاز به منطقه توسط بسیج سازندگی به ارزش ۳۸۰ میلیون تومان ارسال شد. برای بیان زدایی بیش از ۵۰۳ هزار اصله نهال و بذر توسط بسیجیان کاشته تا در امر مهار ریز گردها و کنترل سیلاب های سطح و جلوگیری از فرسایش خاک اقدام موثر انجام گردد.

۳۹۹صندوق قرض الحسنه با ۲۱ هزار عضو در سطح استان فعال است

برای فرهنگ قرض الحسنه و بانکداری بدون ربا ۴۳ صندوق مردم پایه تشکیل و ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۳۴۷۰ فقره وام با اشتغالزایی ۵۸۸ نفر دایر گردید در این صندوق ها ۱۵۶۵نفر عضو هستند.

 

در کل استان قزوین ۳۹۹ صندوق قرض الحسنه با ۲۱ هزار عضو و پرداخت ۵۸ میلیارد وام با گردش مالی ۳۵ میلیارد تومان و تولید ۳۵۰۰ شغل در حال فعالیت دارد که با آموزش تعاونی نتایج بسیار خوبی به دست امده است.

 

۶۵ میلیارد تومان به ۱۵ شرکت دانش بنیان اختصاص یافت

 

 طی تفاهم نامه با اداره امور اقتصاد و دارایی و اداره کار و رفاه و تعاون با اعتبار ۱۷۸ میلیارد تومان۱۳۷۲ شغل ایجاد شده است و برای حمایت از شرکت های دانش بنیان ۱۵ شرکت شناسایی و ۵۷ شغل به همراه ۶۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

 

ساخت ۲۸ مخزن آب شرب روستایی

در سال گذشته ۴۲۱ باب مسکن برای محرومین در نظر گرفته شده و تعداد ساخت، بازسازی و مرمت هزار و ۱۱۸ واحد در دستور کار بسیج سازندگی است. در سال گذشته برای تامین آب شرب روستایی ۲۸ مخزن آب، ۵ حلقه چاه عمیق حفر و ساخته شده است. اقداماتی مانند آسفالت جاده روستایی، محوطه بسیج و گلزار شهدا به همراه احداث ۶ دهنه پل از اقدامات بسیج در راستای خدمت به محرومین بوده است.

 

میزان هزینه کردها را باید الویت بندی کنیم و با وعده دادن و بیش از ظرفیت بودجه الویت ها را به حاشیه نبریم. در ادامه اقدامات بسیج سازندگی می توان به احداث یازده استخر کشاورزی احیای ۲۶ رشته قنات و یک رشته چشمه، احداث یک سیا بند و ۲۰ کیلومتر لوله گذاری برای اب کشاورزی اشاره کرد.

 

بیمارستان ۲۲ بهمن قزوین از جنوب شهر منتقل می شود

 

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اضافه کرد: انتقال بیمارستان ۲۲ بهمن اعصاب و روان قزوین و ساخت ۶۵ واحد خانه سالمند، مدرسه، خانه بهداشت از اقدامات نتیجه بخش بسیج سازندگی بوده است، به دنبال تجهیز قرارگاه امام سجاد(ع) و تاکستان هستیم تا در موارد بحران بتوانند نقش موثری را ایفا کنند. الویت برنامه های سال جاری تکمیل ۵ مجتمع آبرسانی است البته قراردادهایی با منابع طبیعی در خصوص آبخوان داری و آبخیز داری منعقد شده و کار ها در حال اجرا می باشد.

 

تکمیل پل میزوج و‌ راه روستایی آن که چند سالی است معطل مانده است جز الویت برنامه های بسیج سازندگی می باشد. از دیگر الویت های سال جاری ساخت ۴۰ واحد مسکونی برای محرومین است.

 

ساخت نیروگاه خورشیدی در دستور کار بوده که با اداره برق قرارداد منعقد شده و معطل تصمیمات بانک ها برای اعتبار پروژه هستیم که شغل بسیار خوبی به صورت پایدار ایجاد می کند بسیج سازندگی با کمترین هزینه بیشترین خدمات را ارائه می دهد هر مدیری دست رد به بسیج بزنند خودش ضرر خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار