افزایش ۳۷ درصدی بارش‌های استان اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از ثبت ۲۵۱.۹میلی‌متر بارش از ابتدای سال آبی جاری در این استان خبر داد: بارش‌های استان در مقایسه با دوره بلندمدت ۰.۵ درصد کاهش و در مقایسه با سال آبی گذشته ۳۷درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۶۰۰۲۶۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸

افزایش ۳۷ درصدی بارش‌های استان اردبیل

مجید کوهی روز یکشنبه در گفت و گو با بسیج اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری ( اول مهرماه ۱۴۰۲) تا ۲۸ اردیبهشت امسال در این استان ۲۵۱.۹ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است ، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۱۸۴.۲ میلی‌متر بوده است که نشان دهنده افزایش ۶۷.۷ میلی‌متری بارش‌ها است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی جاری بیشترین میزان بارش در شهرستان خلخال با ۳۳۰میلی‌متر و کمترین میزان در اصلاندوز با ۱۸۸.۸ میلی‌متر ثبت شده است.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ، طی این مدت در شهرستان گرمی ۲۹۱ میلی متر ، مشگین‌شهر۲۴۵.۶ میلی‌متر ، نمین ۲۶۳.۶ میلی‌متر ، نیر۱۹۴.۴ میلی‌متر ، کوثر ۲۲۰.۶ میلی‌متر ، سرعین ۲۷۲.۳ میلی‌متر ، پارس‌آباد ۲۱۷.۴ میلی‌متر ، بیله‌سوار ۲۶۳.۹ میلی‌متر ، انگوت ۲۴۸.۱ میلی‌متر و اردبیل ۲۱۱.۹ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

وی یادآورشد: سامانه بارشی که از پنجشنبه هفته گذشته در استان فعال شده تا فردا (دوشنبه) تداوم خواهد داشت و پس از آن تا روز پنحشنبه شاهد بارش‌های نقطه‌ای و رگباری در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل امروز ضمن اعلام هشدار نارنجی شماره چهار و هشدار زرد (شماره چهار کشاورزی) از احتمال آبگرفتگی مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی و معابر شهری خبر دادو شهروندان را به رعایت توصیه‌های هواشناسی و کشاورزی فراخواند.

به گزارش بسیج، روز گذشته جلسه ستاد مدیریت بحران استان اردبیل در استانداری برگزار و مقرر شد تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و اجرایی در آماده‌باش کامل بوده و آماده مواجهه با هرگونه اتفاق جوی باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار