خبرهای داغ:

عزاداری خوزستانی‌ها زیر بیرق اباعبدالله الحسین (ع) در تاسوعای حسینی

در روز‌های تاسوعای حسینی، مردم استان خوزستان باحضور در هیئت ها، حسینیه‌ها و تکایا عزاداری و سوگواری کردند.
کد خبر: ۹۶۱۳۸۳۸
|
۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، امروز، نهم محرم الحرام و بیست و پنجم سال ۱۴۰۳، مصادف با تاسوعای حسینی است، روزی که در واقعه عاشورای سال ۶۱ هجری قمری، شمر بن ذی الجوشن با نامه‌ای از طرف عبیدالله بن زیاد، وارد کربلا شد. در آن نامه از عمر بن سعد جدیت بیشتر در برخورد با امام حسین (ع) خواسته شده بود که به هجوم لشکر عمر بن سعد در عصر این روز، منجر شد. امام حسین (ع) با فرستادن برادرش عباس بن علی (ع)، از آنها مهلت گرفت تا شب را با نماز و تلاوت قرآن به صبح برسانند.

همچنین در این روز، شمر، امان‌نامه‌ای برای حضرت عباس (ع) و دیگر فرزندان ام‌البنین (س) فرستاد، اما آنان نپذیرفتند. شیعیان، تاسوعا را روز عباس (ع) به شمار می‌آورند و در آن، به ذکر فضائل ایشان و سوگواری می‌پردازند.

مردم خوزستان، کربلای ایران و پایتخت موکب‌ها در این روز با عزاداری و سوگواری و دسته روی هیئت‌ها به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه می‌زنند و بر مصائب آل الله (ع) اشک می‌ریزند و امسال نیز گرمای بی سابقه، مانع حضور مردم مومن و دوستدار اهل بیت (ع) در مراسم عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی نشد و پرشورتر از سالهای قبل حضور دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها