روایت یک معضل در قلب حاشیه شهر؛

وقتی سگ‌ های ولگرد کابوس شهروندان گلشهری می‌ شود

افزایش حضور و حملات سگ‌ های ولگرد به معضلی جدی در گلشهر و حومه تبدیل شده است؛ این حملات نه تنها باعث آسیب‌ های جسمانی شده‌ بلکه موجی از نگرانی را در میان خانواده‌ ها ایجاد کرده‌ است.
کد خبر: ۹۶۱۴۶۲۷
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهدمقدس، حمیدرضا ربانی؛ به تازگی خبر حمله سگ‌ ولگرد به ۱۱ شهروند موجب مجروح شدن آنها شد و بنا به گفته شهروندان آسایش از محله رخت بر بسته و مردم مثل گذشته دیگر در کوچه و خیابان ها امنیت جانی ندارند.

یکی از شهروندان چنین میگفت: «محله نیزه و نیکروز در منطقه گلشهر محل اصلی پرسه زنی سگ های ولگرد هست که متاسفانه تعدادشان هر روز بیشتر از قبل می شود. سگ ها از صبح تا شب در ساعات مختلف در کوچه ها و خیابان های اطراف رفت و آمد دارند و زن و بچه هایمان جرأت آمدن به بیرون از منزل رو ندارند»

مقامات مسئول باید پاسخگو باشند

یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه قبلا مسئولین شهری اقداماتی انجام داده اند اما نتیجه ای مطلوب واصل نگردیده است، افزود: «اگر یکی از شهروندان ملکی رو میخواد بسازه، شهرداری خیلی سریع و فوری آن مکان را پلمب و مورد پیگرد قانونی قرار میدهد؛ اما این معضل که امنیت جانی شهروندان و آسایش محله را تحت الشعاع خود قرار داده است، هنوز برای جمع آوری سگ ها و رسیدگی جدی به این موضوع چاره اندیشی نشده و اقدام مثبتی ندیده ایم.»

حال موضوع این است، تا کی باید این تراژدی تلخ تکرار شود؟ چند شهروند بی گناه باید جان خود را از دست دهند یا مجروح شوند تا مسئولین فکری به حال این ماجرا بکنند و صد البته حامیان سگ‌ های ولگرد دست از روشنفکری‌ های بدون منطق‌ شان بردارند؟

اهالی محله گلشهر از بی توجهی مسئولین شهری و حامیان سگ‌ ها، گله و شکایت بسیاری داشته و درخواست جمع آوری کامل آنها از محدوده را دارند.

 

خبر/ حمیدرضا ربانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار