معرفی الگوی موفق کارآفرینی؛

آموزش 2 هزار نفر از بانوان شهرستان آبدانان توسط بانوي كارآفرين

يك بانوي موفق و كارآفرين برتر كشوري در حوزه صنايع دستي، 2 هزار نفر از زنان و دختران مناطق شهري و روستايي شهرستان را آموزش داد.
کد خبر: ۹۶۱۷۰۵۷
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،اين بانوي موفق و كارآفرين مي گويد: با مشاركت نهادهاي متولي و تكيه بر اراده و استعدادها و سرمايه شخصي، 2هزار نفر از زنان و دختران علاقه مند را در زمينه هاي تهيه و توليد كيف و صنايع چرمي، حصير بافي، جاجيم بافي، تهيه سجاده و گليم برجسته، قالي بافي و گلدوزي، معرق كاري و ديگر رشته هاي صنايع دستي آموزش داده ام.
فاطمه نوري  در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار كرد: در استان هاي ايلام و خوزستان مشغول به كار در حوزه توليد صنايع دستي و و برگزاري دوره هاي آموزشي براي علاقه مندان هستم.
وي افزود: تاكنون 20 نفر از افرادي كه در دوره هاي آموزشي شركت و كسب مهارت كرده اند با راه اندازي كارگاه هاي توليد صنايع دستي بومي و محلي ضمن ايجاد اشتغال و درآمد پايدار براي خود، زمينه اشتغال بكار 700 نفر از دختران و زنان روستايي را نيز فراهم كرده اند.
نوري كه تاكنون به همراه آثار توليدي خود در 12 نمايشگاه ملي و منطقه اي صنايع دستي شركت كرده است، در سال 92موفق به دريافت لوح تقدير از سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، وزارت كشور و دفتر رياست جمهوري بخاطر كسب رتبه اول دز زمينه موج بافي، حصير و كيف دوزي شده است.
وي از ثبت 2 شركت توليد فرش محلي و صنايع چرم در استان هاي ايلام و خوزستان خبر داد و تاكيد كرد: بيشتر توليدهاي صنايع دستي خود را بصورت ثبت سفارش در استان هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام و خوزستان به فروش مي رسانم.
نوري يادآور شد: تاكنون از هيچ تسهيلاتي استفاده نكرده ام ولي اگر مسئولان حمايت كنند و تسهيلات در اختيارم قرار دهند مي توانم ضمن توسعه توليد صنايع دستي و رونق كسب و كار، براي 50 نفر از زنان و دختران متقاضي و علاقه مند نيز شغل ايجاد كنم.
وي هدف از فعاليت هاي توليدي و هنري خود را شناسايي صنايع ملي و دستي، ايجاد انگيزه در جوانان و زنان روستايي اعلام كرد و گفت: 150 مربي مجرب در رشته هاي صنايع دستي تربيت كرده ام.
** فاطمه نوري از بانوان موفق و كارآفرين شهرستان آبدانان است كه 25 سال سابقه و فعاليت مستمر در زمينه آموزش و توليد صنايع دستي و فرآورده هاي سنتي دارد.
مسئول صندوق كارآفرين اميد آبدانان مي گويد: مقدمات تشكيل پرونده، دريافت آثار و مدارك و نمونه توليدهاي اين خانم كارآفرين در اين صندوق مهيا شده و در آينده نزديك تسهيلات مورد نياز براي راه اندازي كارگاه و توسعه فعاليت پرداخت خواهيم كرد.
محمد الماسي افزود: يكي از اهداف صندوق كارآفرين اميد شناسايي و تقويت كارآفرينان، تامين نقدينگي و سرمايه در گردش، بازاريابي و ارائه خدمات مشاوره اي فني به اين افراد است.
شهرستان آبدانان در 170 كيلومتري جنوب ايلام قرار دارد. 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار