خبرهای داغ:

برگزاری رزمایش جهادگران ۴ با حضور یکهزار و ۲۸۰ گروه جهادی در آذربایجان شرقی

تبریز- مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا از برگزاری رزمایش جهادگران ۴ خبر داد و گفت: این رزماش با حضور یکهزار و ۲۸۰ گروه جهادی آذربایجان شرقی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۶۱۷۲۰۹
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جواد ملک لو در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این رزمایش از فردا به مدت ۱۰ روز در سطح آذربایجان شرقی آغاز می شود که افتتاحیه آن صبح فردا در میدان صبحگاه سپاه عاشورا برگار خواهد شد.

وی شعار این رزمایش را خدمات رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت اعلام و اظهار کرد: این رزمایش که با رمز«یا فاطمه الزهرا» کار خود  را آغاز می کند در واقع نمایش نمایش فعالیت های جهادگران در اقصا نقاط آذربایجان شرقی در خدمات رسانی به مردم و محرومیت زدایی است.

ملک لو ادامه داد: در مدت ۱۰ روز ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر از جهادگران آذربایجان شرقی در مناطق مختلف استان در عرصه های عمرانی، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، پزشکی، خدمت مومنانه، میز خدمت، واکسیناسیون دام، علمی و آموزشی فعالیت خواهند کرد.

وی اهدای جهیزیه و آزادسازی زندانیان نیز از دیگر فعالیت هایی است که در این مدت انجام خواهد شد که پیش از ۱۲ هزار و ۲۰ سری جهیزیه اهدا و ۱۰ نفر زندانی جرایم غیر عمد نیز آزاد شده است.

ملک لو همچنین تعداد طرح های عمرانی آماده و قابل بهره برداری در این مدت را ۲۴۶ طرح عنوان و اضافه کرد: این طرح ها با اعتباری بالغ بر  ۲۸۷ میلیارد تومان شامل آب شرب، آب کشاورزی، را روستایی، مسکن مددجویی، نهضت ملی مسکن، آب و فاضلاب، و طرح های عام المنفعه در سطح استان به بهره برداری می رسند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا با اشاره به طرح آب خیز تا جالیز، بیان کرد: بسیج سازندگی در این طرح از منبع آب تا محل مصرف در قالب قرارگاه امام حسن(ع) با همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی قزارداد بسته و به ۹۰ طرح ورود یافته که ۹ طرح آن با ۲۵ درصد پیشرفت  آماده افتتاح است.

ملک لو اضافه کرد: از محل تبصره های برنامه و بودجه چند قیر تهاتری از جمله اعتباراتی است که از طریق آن مشارکت های دولت و مردم را پای کار بکشیم و مناطق محروم و نیاز به حمایت بخصوص روستاهای دور افتاده و صعب العبور را آسفالت ریزی کنیم.

وی توجه به  اقتصاد مقاومتی در راستای مشاغل خرد و خانگی را از دیگر اولویت های بسیج سازندگی نام برد و افزود: ۴۰۷ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه به بسیج سازندگی استان تخصیص یافته بود که بالای ۹۰ درصد آن یعنی در حدود  ۳۵۲ میلیارد جذب کرده و رتبه یک را به خود اختصاص دادیم که در این راستا به ۳۳۰۰ نفر تسهیلات ارائه شده است.

ملک لو فعالیت صندوق های قرض الحسنه در استان را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی خواند و گفت» این صندوق ها از طرح های موفق بوده و تاکنون ۱۲۵۹ صندوق در سطح استان با موجودی ۴۵ میلیارد تومان در قالب محله محور، مسجد محور و پایگاه محور در حال فعالیت هستند و ۶۸ صندوق قرض الحسنه تبدیل به تعاونی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار