خبرهای داغ:
سرهنگ ربانی:

خبرنگار باید آگاه، منصف و بیان کننده حقایق باشد

همدان-فرمانده سپاه فامنین گفت: خبرنگار باید طبق اصول درست خبرنگاری پیش برود و باید رسانه باشد و از نیازها و حساسیت‌های مردم آگاه بوده و در تهیه و بیان خبر دقیق‌تر عمل کند و از دایره انصاف خارج نشود.
کد خبر: ۹۶۱۸۴۶۸
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
خبرنگار باید آگاه، منصف و بیان کننده حقایق باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ هادی ربانی ضمن تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران که به عنوان مهمان در کشور ما و در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب کشورمان ایران حضور داشت، این حادثه ترویستی و تجاوز نظامی را محکوم و اظهار کرد: این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند و انقلاب اسلامی ایران برای خونخواهی خون مهمان شهید کشورمان آماده بوده و دشمن را مجازات خواهد کرد.

وی با اشاره به روز ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی که به عنوان روز خبرنگار در تقویم رسمی کشور درج شده است، بیان کرد: این شهید خبرنگار در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ به همراه ۸ نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان توسط عوامل گروه طالبان و با حمایت آمریکای جنایتکار به شهادت رسید، موضع ایران در مورد این حمله فقط در حد بیانیه بود ولی امروز با موضع قاطع، حمله به کنسولگری در سوریه که با  گستاخی رژیم صهیونیستی همراه بود با عملیات وعده صادق متجاوز را تنبیه کرد که نشان از اقتدار روز افزون انقلاب اسلامی ایران است.

فرمانده سپاه ناحیه فامنین با اشاره به آیه ۶ سوره حجرات در مورد خبر و اهمیت آن، با بیان اینکه خداوند متعال فرموده است اگر فرد فاسقی خبری به شما برساند باید در مورد آن خبر تحقیق و تفحص کنید و بعد از تایید صحت آن انتشار بدهید، افزود: در صدر اسلام هم دو نوع خبرنگاری وجود داشته یکی امثال ابوهریره‌ها، عمرو عاص‌ها و دیگری عمار و یاسرها و حضرت زینب‌ (س) که وقایع را به درستی ترسیم کرده و مانع تحریف شدند.

وی با اشاره به بحث خبرنگاری و اهمیت آن در جامعه، اضافه کرد: دو نوع خبرنگار در جامعه وجود دارد؛ اول، خبرنگار صالح و مورد وثوق که اخبار را به درستی منتشر می‌کند و دوم، خبرنگار فاسق که خبر دروغ و منفی را انتشار می‌دهد.

ربانی اظهار کرد: خبرنگار منصف کسی است که وضعیت موجود و مشکلات را در جامعه به درستی به مسئولین انتقال می‌دهد و به دنبال رفع مشکلات و بهبود وضعیت جامعه است ولی برعکس خبرنگار فاسق خبرهای دروغ را انتشار داده و جامعه را دچار یاس و نا امیدی  می‌کند؛ البته این نکته مهم است که ما شنوندگان هم وظایفی بر عهده داریم و باید مراقب بنگاه‌های خبر پراکنی فاسقان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگار باید طبق اصول درست خبرنگاری پیش برود و باید رسانه باشد و از نیازها و حساسیت‌های مردم آگاه بوده و در تهیه و بیان خبر دقیق‌تر عمل کند و از دایره انصاف خارج نشود.

فرمانده سپاه ناحیه فامنین در پایان با ابزار نگرانی در مورد نبود خبرنگار صدا و سيما برای شهرستان در استان گفت: سزاوار نیست اخبار شهرستان حتی خبرهای تاثیرگذار شهرستان ما در شبکه استانی انتشار و پخش نشود و از فضای خبری استان به دور باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار