خبرهای داغ:

گام‌های عاشقی، بزرگترین رویداد پیاده روی اربعین کشور

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس از برگزاری بزرگترین رویداد پیاده روی اربعین کشور در طرح گام‌های عاشقی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۸۷۴۶
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمدرضا جعفری رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس با گرامیداشت شهادت اسماعیل هنیه و شهدای مدافع حرم و امنیت خاصه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید خدمت آیت الله رئیسی و همراهان، از برگزاری بزرگترین رویداد پیاده روی اربعین کشور در طرح گام های عاشقی خبر داد و  اظهار داشت: دين به همراه ورزش به عنوان دو نهاد اصلی، چشم اندازهای اجتماعی بسياری را در زندگی ما تشکيل ميدهند.

وی با بیان اینکه ورزش به  هر شکلي که باشد، بخشي از فرهنگ جامعه محسوب مي شود، تصریح کرد: فرهنگ جامعه ی ايراني از روزگار کهن، دينی بوده و اصوال دين در جغرافيای ايران و در کلّ تاريخ اين سرزمين، يکي از ضرورتها و بايسته ها به شمار می آمده است و آنچه از ديرباز  مورد تاييد است ورزش به همراه دين ابزار ضروری برای توسعه، وحدت، ثبات، با هم بودن و همزيستی مسالمت آميز در ميان اقشار مردم بوده است. 

جعفری افزود: به اعتقاد صاحب نظران، ارزشهای دينی در جهان بيني ورزش نهفته است؛ بدين معنا که ورزش مظهر ارزشهای دينی از جمله توسعه ی شخصيّت، سختکوشی، ايستادگی و استقامت است و مانند مذهب اين ويژگيها و  رفتارها را ترويج مي کند. 

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس ادامه داد: از اين رو پياده روی اربعين را مي توان يکی از بزرگترين گردهمایی ها مذهبی در دنيا دانست که جمعيت زيادی از اقشار و رده های سني مختلف در کنار هم مسير را مي پيمايند، جمعيتی متنوع در فضايی پر از عدم قطعيت هر ساله در پياده روی اربعين مشارکت و توصيفاتی که از اين تجربه منتقل مي کنند حاوی حسی معنوی و غير قابل وصف است. 

جعفری گفت: حسی که تمايل بيش از پيش آنها و اطرافيانشان را در سالهای بعد برای تکرار تجربه ی پياده روی نشان می دهد، پياده روی اربعين در چند سال اخير بيش از پيش نزد ايرانيان مورد توجه قرار گرفته و هر ساله به افرادی که در اين  گردهمايی که بزرگترین رویداد پیاده روی خانوادگی کشور است ، و همزمان در ۳۷ شهرستان فارس همزمان در کشور برگزار خواهد شد ، جمعيت قابل توجهی از تمام اقشار مردم تشکيل دهنده پياده روی  اربعين خواهند بود .

عضو هیئت رئیسه هیات ورزش های همگانی استان فارس، ادامه داد: بر همين اساس و با توجه به اهميت پياده روی اربعين، فدراسيون ورزش های همگانی با همکاری هيات های ورزش های همگانی در طرح گام های عاشقی   برگزاری پياده روی های مستمر تا اربعين حسينی  پرداخته خواهد شد  تا ضمن ترويج ورزش همگانی عاشقان و شيفتگان اباعبدالله الحسين (ع)  را آماده طی کردن مسير پياده روی اربعين در کشور عراق نمايد.

وی افزود: زمان شروع و خاتمه طرح اين طرح از ۱۲ مرداد به مدت  ۲۰ روز در قالب همایش پیاده روی اجرا خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس گفت: گام های عاشقی  با تلفيق  از سلامتی، تمرينات ورزشی ، معنويت و عشق به امام حسين (ع)، يک فرصت منحصر به فرد برای شرکت کنندگان به منظور آماده سازی جسمي و روحي برای مراسم اربعين فراهم ميکند. به اين صورت که هياتهای استاني به برگزاری پياده روی های مستمر در طول يک ماه در زمان متناوب در مسير ثابت اقدام کرده و در اين همايش ها با انجام کارهای فرهنگی و نواهای حسينی علاوه بر انجام فعاليت بدنی ، افراد را آماده پياده رویهای اربعين خواهند کرد. اين پياده روی ها در قالب پياده روی صبحگاهی، پياده روی عصرانه، پياده روی شبانه،  پياده روی صبح و نشاط و پخش زنده –جمعه صبح است.

جعفری با بیان اینکه در این طرح جوایز زیادی تدارک دیده خواهد شد و افراد شرکت کننده بیش ۱۰۰ جایزه و اعزام رایگان به کربلای معلی توسط دستگاه های متولی  اهدا خواهد شد، افزود: شعار اين طرح، "کربلا طریق الاقصی"  انتخاب شده است و سیاست گذار این طرح فدراسيون ورزش های همگانی و مجریان طرح:
هيات های ورزش های همگانی، تربيت بدنی بسيج، سازمان بسيح ورزشکاران فارس هستند.

 به گفته وی، استانداری، اداره کل ورزش و جوانان، فرماندهی انتظامی، فرماندهی سپاه فجر، شورای شهر شیراز، شهردار مرکز استان فارس، صدا وسيما، هيات پزشکي، جمعيت هلال احمر، و کانون مساجد استان فارس از سازمان های همکار در این طرح هستند.

جعفری  اهداف مهم طرح گام های عاشقی را حمايت و ترويج فرهنگ حسينی، ترويج فرهنگ مومن قوی در بين زائران و هيات های فعال، ترويج ورزش همگانی در آحاد مردم، ترويج سلا متی، تقويت روحيهی جمعی، ارتباط معنوی با اربعين، افزايش آگاهی درباره فوايد تمرينات ورزشی، ترويج ارتباطات اجتماعي و آماده سازی جسمی برای اربعين عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار