خبرهای داغ:
اسماعیلی:

ملایر می‌تواند شریک تجاری بسیار مطمئنی برای بلاروس باشد

همدان- فرماندار ویژه ملایر گفت: ماموریت و همکاری بسیار خوبی بین ایران و بلاروس وجود دارد و ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی با این کشور داریم.
کد خبر: ۹۶۱۸۷۷۱
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی در دیدار با سفیر کشور بلاروس با اشاره به اینکه ما صاحب یک تمدن چند هزار ساله هستیم و با کشور بلاروس در تمام این سال‌ها یک روابط رو به رشد و توسعه و دوستانه داشتیم، اظهار کرد: حضور سفیر بلاروس نقطه عطفی برای توسعه روابط دوجانبه است.

وی افزود: ماموریت و همکاری بسیار خوبی بین ایران و بلاروس وجود دارد و ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی با این کشور داریم، در کنار جاذبه‌های توریستی خوب شهرستان ملایر یکی از این حوزه‌ها انگور و کشمش است که ثبت جهانی شده و به صورت میانگین سالانه ۴۵ هزار تن کشمش صادر می‌کنیم که این ظرفیت تا چند برابر قابل افزایش است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر عنوان کرد: شهرستان ملایر یکی از عمده‌ترین مصرف کنندگان و واردکنندگان چوب در کشور است که حجم قابل قبول تولید چوب در کشور بلاروس، برای بخش قابل توجهی از تولیدکنندگان ملایر قابل استفاده است، با اتکا بر دو موضوع مبل و منبت و انگور و کشمش که ظرفیت‌های قابل قبولی در این زمینه وجود دارد، ما می‌توانیم سطح تجاری را به میزان قابل قبولی توسعه دهیم و شریک تجاری بسیار مطمئنی برای هم باشیم.

دیمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه اراده ما بر ادامه واردات کشمش و انگور به کشور بلاروس و مراوده تجاری در حوزه چوب با ملایر است گفت: همه درباره این محصولات با کیفیت ملایر اطلاع کامل دارند و آماده همکاری و فعالیت اقتصادی با این شهرستان هستیم، نوع اصلی چوب در بلاروس، چوب کاج است و می‌خواهیم که ابعاد و حجم مورد درخواستی خود را به ما اعلام کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار