خبرهای داغ:

سراب غرب چگونه آرزوهای کیمیا علیزاده را به باد داد/ تاریخ سازی بانوی ایرانی در المپیک پاریس

سراب غرب چگونه آرزوهای کیمیا علیزاده را به باد داد/ تاریخ سازی بانوی ایرانی در المپیک پاریس
در تکواندو زنان "کیمیا علیزاده" مقابل " ناهید کیانی" مغلوب شد. وی که روزگاری عنوان اولین مدال آور زن ایرانی در المپیک را یدک می کشید حالا بعد از کش و قوس های فراوان زیر پرچم بلغارستان روی تشک رفت. بعد از باخت وی برخی عنوان کردند از وضعیت وی ناراحتند و باید وی به کشورش بازگردد. اما دستکم کسانی که با دنیای ورزش اشنا هستند می دانند که علیزاده همیشه مورد توجه مسئولان بوده است و خود به بختش پشت پا زد.
کد خبر: ۹۶۲۰۱۹۱
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان- امیرحمزه نژاد : المپیک در نوع خود اتفاقات جالب توجهی هم داشته است. تقابل ورزشکاران ایرانی تا به اینجای کار جالب بوده است‌. یکی در کشتی مردان و دیگری در تکواندو زنان این رقابت ها مورد توجه قرار گرفتند. 
در هر دو این رقابت ها دست ورزشکاری که زیر پرچم ایران به رقابت پرداختند به عنوان فرد پیروز بالا رفت. هر چند هر دو این موارد برای ایرانیان خوشایند نبود و مبارزات دراماتیکی را شاهد بودیم اما این رقابت ها حاوی نکات ویژه ای نیز بودند.
کشتی گیر ایرانی که زیر پرچم آذربایجان اخرین کشتی خود را انجام داد و چهارگوشه زمین کشتی را برای همیشه بوسید روی دوش هموطنان خود خداحافظی کرد.
در تکواندو زنان "کیمیا علیزاده" مقابل " ناهید کیانی" مغلوب شد. وی که روزگاری عنوان اولین مدال اور زن ایرانی در المپیک را یدک می کشید حالا بعد از کش و قوس های فراوان زیر پرچم بلغارستان روی تشک رفت. بعد از باخت وی برخی عنوان کردند از وضعیت وی ناراحتند و باید وی به کشورش بازگردد. اما دستکم کسانی که با دنیای ورزش اشنا هستند می دانند که علیزاده همیشه مورد توجه مسئولان بوده است و خود به بختش پشت پا زد.
درواقع اگر کشتی گیر مرد ایرانی که در المپیک با کشتی خداحافظی کرد برای کسب توجه و درآمد این اقدام را انجام داده باشد وضعیت علیزاده که با وزیران دیدار می کرد بسیار فرق دارد.
با این حال وی ابتدا به هلند رفت که در انجا مورد قبول قرار نگرفت تا مجبور شود در المپیک ریودوژانیرو در تیم پناهندگان بدون هیچ کشوری مبارزه کند. بعد از ان به بلغارستان پناهنده شد که یک کشور سطح بالای اروپایی نیست! از لحاظ حرفه ای نیز علیزاده نه تنها رشد نکرده بلکه پست رفت نیز داشته است و رقیب ایرانی و هم تیمی سابق وی حالا در فینال در حال تاریخ سازی است.
با این حال به نظر می رسد علیزاده ها در خوش بینانه ترین موارد اسیر فضای توجهات بیش از حد شده و شاید فریب تصویر شیک همیشکی غرب را خوردند. هر چه که هست با حواشی که بعد از باخت وی بوجود آمده و ناراحتی عده ای که خواستار برگشت وی به کشور هستند، مشخص است امثال وی به سراب غرب بر خورده اند. حالا بسیاری که با سراب غرب به تخریب وطن خود می پرداختند و بی وطنی می کردند سرشان به سنگ خورده و خواستار حضور در کشورشان هستند. غرب اگرچه سعی دارد با مهره های ایرانی به کشورمان ضربه بزند اما هیچگاه برای همین افراد فرش قرمز پهن نکرده است و تنها بعد از بازی دادن و رسیدن به اهدافش مثل مهره سوخته با آنان رفتار می کند.
ایران تاریخ سازان دیگری در رشته های مربوط به زنان خواهد داشت. " مبینا نعمت زاده" از جمله دخترانی است که حالا با مدال برنز المپیک نشان می دهد که آینده دار است. اما یک موضوع برای همه با این روایت های تاریخی مسجل شد و که هیچ کجا خاک وطن نمی شود!
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار