امام‌جمعه موقت ایلام:

جهاد تبیین در اربعین ضروری است

امام‌جمعه موقت ایلام گفت: در این روزهای اربعین مسئله جهاد تبیین ضروری بوده و همه باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۹۶۲۰۹۴۸
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،حجت‌الاسلام شمس‌اله سراج امام‌جمعه موقت ایلام گفت: تربیت فرزندان ضرورت به وجود والدین خوب دارد که باید به آن‌ها توجه کرد؛ چون تربیت فرزندان با سرنوشتشان گره‌خورده است و اگر می‌خواهیم که فرزندانمان تربیت اسلامی داشته و پیرو اهل‌بیت باشند باید در تربیت آنان دقت فراوان شود.

امام‌جمعه موقت ایلام به رشادت‌های بارز زنان در طول تاریخ اشاره کرد اظهار کرد: زنان در حادثه کربلا وظایف متعدد و بسیار مهمی بر عهده داشتند آنها علاوه بر محافظت از کودکان، به حمایت و تشویق مردان جهت مبارزه با دشمن نقشی اساسی داشتند. 

وی افزود: مهم‌ترین رسالتی که بر عهده زنان جامعه اسلامی  به تاسی از حضرت زینب (س) این است که حوادث کربلا را برای فرزندان خود بازگو کنند، پیام آن حضرت را به همگان برسانند و تلاش کنند که حادثه کربلا برای همیشه زنده بماند.

سراج در ادامه با اشاره به اهمیت تبیین واقعه عاشورا و اربعین گفت: تبیین اربعین به معنای توضیح و شرح‌دادن اهمیت و مفهوم راهپیمایی اربعین است. این راهپیمایی هر ساله در ماه صفر، به یاد شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در کربلا، برگزار می‌شود. این راهپیمایی به‌عنوان مراسمی مهم در تاریخ و فرهنگ اسلامی شناخته شده است و همچنین در جامعه شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارد. این راهپیمایی به‌عنوان یک فرصت برای تبیین اهمیت و مفهوم انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن نیز شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید مراقب تحریف باشیم گفت: تبیین و تحریف دو مفهوم متفاوت هستند. تبیین به معنای توضیح و شرح‌دادن مفاهیم و اهمیت‌هایی است که در مورد راهپیمایی اربعین وجود دارد. برای مثال، توضیح اینکه اربعین چه معنایی دارد و چرا این راهپیمایی برگزار می‌شود، جزئیات مراسم و آداب‌ورسوم آن و همچنین اهمیت این راهپیمایی در فرهنگ و تاریخ اسلامی. از طرفی، تحریف به معنای تغییر و تحریف مفاهیم و اطلاعاتی است که در مورد اربعین و راهپیمایی آن وجود دارد. برای مثال، انتشار اخبار و اطلاعات نادرست و تحریف شده در مورد این راهپیمایی، به‌منظور تضعیف اهمیت و ارزش آن. به‌عنوان‌مثال، ادعای اینکه اربعین یک مراسم شیعیان است و برای افراد دیگری مناسب نیست. در کل، تبیین به‌منظور روشن‌کردن و توضیح‌دادن مفاهیم و اطلاعات صحیح استفاده می‌شود، درحالی‌که تحریف به‌منظور تغییر و تحریف اطلاعات و مفاهیم استفاده می‌شود.

سراج تصریح کرد: امروز باید مراقب باشیم تا واقعه عاشورا و اربعین تحریف نشود و اطلاعات نادرست منتشر نشود و دراین‌خصوص  رسانه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و باید مراقب باشیم تا گرفتار تحریف نشویم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار