خبرهای داغ:
دکتر مجذوبی خبر داد

افتتاح بیش از ۶۰ پروژه بهداشتی درمانی طی هفته دولت در همدان/تولید محصولات دارویی با برند ابن سینا

همدان- رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حوزه درمان طی هفته دولت بیش از ۶۰ پروژه بهداشتی درمانی در مساحت بیش از ۸۵ هزار متر مربع در سطح استان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۲۴۰۶
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
افتتاح بیش از ۶۰ پروژه بهداشتی درمانی طی هفته دولت در همدان/تولید محصولات دارویی با برند ابن سینا

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی در آیین گرامیداشت روز پزشک و داروساز با تبریک روز پزشک و روز همدان با بیان اینکه جامعه پزشکی همدان یکی از شریف‌ترین جامعه‌ها، جامعه پزشکی کشور است، اظهار کرد: استان همدان از وجود بیش از یک هزار و ۵۰۰ پزشک متخصص و عمومی برخوردار است.

وی با بیان اینکه سطح خدمات درمانی به ویژه در حوزه بیماران قلب و عروق و بیماران سرطانی در استان به‌گونه ای است که از استان‌های همجوار هم برای دریافت خدمات به استان مراجعه می‌کنند، افزود: استان همدان با راه‌اندازی بیمارستان اکباتان جایگاه ویژه‌ای در منطقه غرب کشور دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه  دستاوردهای دانشگاه در ۳ سال خیر در حوزه‌های درمان، بهداشت، تحقیقات، آموزشی و دانشجویی بسیار بوده است، گفت: در حوزه درمان طی هفته دولت بیش از ۶۰ پروژه بهداشتی درمانی در مساحت بیش از ۸۵ هزار متر مربع در سطح استان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در حوزه دانشجویی فرهنگی بیش از ۲۰ درصد تخت‌های خوابگاهی دانشجویی در دانشگاه همدان به افتتاح و بهره‌برداری رسیده ‌است، عنوان کرد:  پارک علم و فناوری سلامت برای اولین بار و 4 پژوهشگاه سلامت استان را در استان افتتاح و بهره‌برداری کردیم.

مجذوبی با تاکید بر اینکه معاونت بین‌الملل در دانشگاه علوم پزشکی همدان راه‌اندازی شد، ادامه داد: توسعه خدمات رادیوتراپی بعثت برای بیماران سرطانی با هزینه‌ای غریب به رایگان از جمله خدمات ارزشمند حوزه درمان طی ۳ سال گذشته است.

وی با بیان اینکه توسعه خدمات در حوزه توانبخشی و دندانپزشکی به ویژه فیزیوتراپی لنف ادم و دندانپزشکی تحت بیهوشی در استان برای اولین بار رقم خورد، مطرح کرد: پزشکی، علم مبتنی بر شواهد است و علم نوین و طب ایرانی را در کنار هم هستند و ما سعی کردیم مرکز سلامتکده و دپارتمان طب ایرانی را راه‌اندازی کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اقدامات حوزه طب ایرانی با بیان اینکه به دنبال تولید داروهای گیاهی با نام ابن‌سینا در دانشکده داروسازی و پارک علم و فناوری هستیم که در حال حاضر در مرحله تجاری‌سازی برند دانشگاه در این حوزه قرار داریم، ابراز کرد: بعد از این مرحله با افتخار می‌توانیم همایش های ملی و بین المللی را در همدان داشته باشیم تا با این دستاوردها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه از حدود یک‌سال و نیم گذشته مشغول جمع‌آوری اشیاء و اسناد حوزه سلامت و پزشکی بودیم که در حال حاضر موزه‌ای فاخر که بیانگر اصالت و قدمت علم پزشکی استان است با نام موزه سلامت و پزشکی در منطقه دره مرادبیگ راه‌اندازی شده‌است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 7 هزار و صد نفر دانشجو و ۵۳۶ نفر عضو هیات‌علمی در دانشگاه علوم پزشکی همدان مسیر علم‌آموزی و علم‌اندوزی را طب می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار