ماه بانو 6/ روایتی کوتاه از زندگی بانویی کارمند محقق؛

«از شعر تا ژنتیک»

تبریز- پس از شروع خدمت به عنوان استاد دانشگاه همواره در زمینه های علمی (بویژه تحقیقاتی و پژوهشی)، فعالیت های اجرایی (سمت های مختلف اجرایی در سطح دانشگاه و استان) و امورات اجتماعی- فرهنگی فعال بوده ام و روال زندگی شخصی خود را به گونه ای تنظیم کرده ام که ضمن ایفای وظایف همسری و مادری درحد توان بصورت مطلوب روند فعالیت هایم متوقف نشود.
کد خبر: ۹۶۲۳۳۲۵
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ ماه بانو روایت بانوان شاخص آذربایجان شرقی و کاری از دفتر خبرگزاری بسیج استان است که تلاش می شود هر ماه در قالب این روایت به معرفی زنان شاخص بپردازیم.  
در فصل ششم ماه بانو به زندگی خانم محبوبه حاجی رستملو  از بانوان کارمند، محقق و استاد دانشگاه به مناست هفته بسیج کارمندی پرداختیم، آنچه می خوانید روایتی کوتاه از این بانو در گفت و گو با خبرگزاری بسیج است؛

دی ماه 1352 در شهرستان خوی در یک خانواده مذهبی و فرهنگی به دنیا آمدم، پدر و مادرم هر دو کارمند بودند، دو خواهر و یک برادر بودیم که برادرم زمانی که دانشجوی دکترای تاریخ اسلام بودند از دنیا رفت و دوران مدرسه (ابتدایی تا دبیرستان) را هم در خوی تحصیل کردم.

زمانی که انقلاب پیروز شد پنج ساله بودم به خوبی تصاویری از تظاهرات در خیابان و تجمع در مسجد محله را به خاطر دارم و روز ورود امام را به یاد دارم که خانواده از رادیو اخبار ورود امام و پیروزی انقلاب را تعقیب می کردند.

از شش سالگی به تشویق خانواده آموزش قرآن و احکام را از مسجد محله (مسجد علمشاه بیگ) آغاز کرده و  از کلاس سوم ابتدایی عضو انجمن اسلامی مدرسه و فعال در حوزه امور تربیتی بوده ام به طوری که در زمینه خطاطی (خط نسخ و کتابت قرآنی)، شعر نویسی، کتابخوانی، مسابقات علمی و .. در دوران مدرسه نیز مقام استانی و کشوری کسب کردم.

در دوران جنگ تحمیلی هم که دانش آموز بودم در فعالیت هایی در سطح مدرسه مانند بافت لباس و شال و کلاه، کمک های مالی(پول توجیبی و هدایای تولد و عیدی خودم بودند و معمولا صرف خرید کمپوت و کنسرو می شد) همیشه با علاقه حضور داشتم.

پس از آن هم همه فعالیت های علمی، فرهنگی و اجتماعی ام با حمایت و تشویق خانواده ام در سال های دانشجویی و سپس تدریس بوده و همچنان ادامه دارد.

پس از دوران دبیرستان تحصیلات دانشگاهی ام را در مقطع کارشناسی رشته زیست شناسی جانوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند، در مقطع کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی دریا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، در مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در دانشگاه گیلان، در مقطع دکترای رشته زیست شناسی دریا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و در مقطع دکترای رشته ژنتیک مولکولی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر طی کردم.

 زمانی که عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند با همسرم که عضو هیات علمی همین دانشگاه هستند، آشنا و ازدواج کردم که حاصل این ازدواج پسرم محمدمهدی است.

در سال های اخیر هم پس از شروع خدمت به عنوان استاد دانشگاه همواره در زمینه های علمی (بویژه تحقیقاتی و پژوهشی)، فعالیت های اجرایی (سمت های مختلف اجرایی در سطح دانشگاه و استان) و امورات اجتماعی- فرهنگی فعال بوده ام و روال زندگی شخصی خود را به گونه ای تنظیم کرده ام که ضمن ایفای وظایف همسری و مادری درحد توان بصورت مطلوب روند فعالیت هایم متوقف نشود.

پیش از ازدواج همیشه خانواده حامی و مشوق من در همه زمینه های علمی، تحصیلی، اجتماعی، فرهنگی و... بوده اند و خوشبختانه اکنون نیز همسری همراه و حامی دارم که در فعالیت های علمی، اجتماعی، فرهنگی و.. پشتیبان من هستند البته فعالیت اصلی ام تدریس است و درکنار آن فعالیت های پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی را ادامه می دهم.

مجری طرح های تحقیقاتی برون دانشگاهی و درون دانشگاهی(در سطح منطقه و استان)، محقق دانش بنیان (مجری طرح فرآورده گیاهی ضد سرطان و ناظر طرح های علوم پزشکی)، مولف بیش از 50 مقاله چاپ و ارائه شده داخلی و خارجی، پژوهشگر منتخب دانشگاه در چندین سال، مدرس دوره های تخصصی در سطح استانی و ملی، عضو کمیته علمی و کمیته اجرای سمینارهای ملی (زیست شناسی، زن، بهداشت و سلامتی، تالاب هاي ايران و ..)، داور مجلات خارجی و داخلی، مدير و معاون پژوهش و فناوري دانشگاه (اولین معاون زن در سطح منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی)، عضو، دبير و رئيس شوراي انتشارات علمي، نماینده دانشگاه و استان در نمایشگاه های گام دوم و رینوتکس و... در زمینه فرهنگی اجتماعی- موسس گروه خیریه مهر آفتابگردان، منتخب مسابقات قرآن و عترت در سالیان متمادی در سطح شهرستان و استان، عضو بسیج اساتید، عضو ستاد شاهد و ايثارگران، عضو كميته بهينه سازي ارتقاء كيفيت و بهره وري، عضو شورای فرهنگی، عضو کمیته تعامل خانواده، مسئول آموزش نيروي انساني، مسئول دفتر جذب، رئيس سنجش و نظارت از جمله عناوین فعالیت های من در زمینه های علمی، پژوهشی و قرآنی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار