خبرهای داغ:
مثبت سوژه/ کتابخانه ای با دغدغه مهارت افزایی و کارآفرینی؛

گام های بلند کتابخانه عمومی شهر اقبالیه در راستای حمایت از توسعه اقتصادی

گام های بلند کتابخانه عمومی شهر اقبالیه در راستای حمایت از توسعه اقتصادی
کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی شهر اقبالیه از توابع شهرستان قزوین با حمایت گسترده از کسب و کارهای کوچک، گام های بلندی در مسیر حمایت از توسعه اقتصادی برداشته است.
کد خبر: ۹۶۲۴۹۱۹
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳

 

قزوین_به گزارش بسیج، نهاد کتابخانه های عمومی کشور به دنبال ایجاد دغدغه حمایت از کسب و کارهای کوچک در بین کتابداران کتابخانه‌های سطح کشور است تا با استفاده از زیرساخت‌های فیزیکی، منابع دانش و پایگاه‌های اطلاعاتی که در اختیار دارند، در توسعه اقتصادی کشور سهیم شوند.

مسوول کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی اقبالیه در رابطه با اقدامات انجام شده در این کتابخانه گفت: امروزه با تعریف جدیدی از کتابخانه های عمومی مواجه هستیم و باید کتابخانه جدای از امانت کتاب و سالن مطالعه به عنوان پایگاه های مردمی در نظر گرفته شود.

علی نوروزی افزود: با توجه به اینکه کتابخانه عمومی، پایگاه معتبر اجتماعی است، تلاش کردیم با برگزاری کارگاه های کارآفرینی، فعالیت های آموزشی و مهارت افزایی کتابخانه را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: اگر حتی زمینه رشد اقتصادی و اجتماعی یک نفر هم با تلاش های ما به فراهم شود، برای ما ارزشمند است، البته باید به یاد داشت که ارائه خدمات کسب و کار نیاز به تداوم دارد و برگزاری کارگاه های آموزشی، مشارکت نیروی انسانی همفکر، برنامه ریزی، بودجه، امکانات و پشتیبانی از طریق تعامل سازمانی با سازمان های مرتبط از جمله فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی را می طلبد که ما در این زمینه نیز گام برداشته ایم.

نوروزی ادامه داد: آموزش بخشی از کاری است که کتابخانه‌های عمومی می‌توانند برای خدمت کسب و کار انجام دهند. از طرفی کتابخانه‌ ها به عنوان مکانی برای افرادی که سعی در ایجاد کسب و کار دارند، میتوانند با ارائه خدمات دیگر مثل مشاوره و راهنمایی و استفاده از امکانات کتابخانه و برقراری ارتباط بین کاربران و افرادی که در حوزه های مشترک فعالیت می‌کنند، یاری رسان باشند.

 

گفتنی است؛ کتابخانه عمومی اقبالیه در حال حاضر دارای بیش از ۲۰ کلاس آموزشی، کارگاه، جلسه و دوره است که به مخاطبان از هر سن و هر سطح تحصیلی و قشر اجتماعی، خدمات ارائه می دهد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار