خبرهای داغ:
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان قزوین؛

وجود امام رضا(ع)، همچون طبیب درمانگر آلام زائرین است

وجود امام رضا(ع)، همچون طبیب درمانگر آلام زائرین است
حجت الاسلام جباری گفت: وجود و نقش مقدس این امام عزیز، مصداق طبیب است که بیماران نزد او می روند و از طبیب طلب درمان می کنند.
کد خبر: ۹۶۲۴۹۲۰
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

 

قزوین_به گزارش بسیج، صبح امروز در آستانه شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ثامن الحجج حضرت امام رضا(ع) مراسمی در حسینیه امام علی(ع) با حضور حجت اسلام والمسلمین جباری رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان قزوین در مجتمع انتظامی استان قزوین برگزار شد.

 

حجت اسلام جباری در این مراسم ضمن عرض تسلیت شهادت امام رئوف به دلدادگان و عاشقان و محبّین آن حضرت بیان کرد: افتخار ما این است که حرم مطهر این امام در کشور عزیزمان ایران است و ایرانیان پرچم افتخار میزبانی شاه خراسان را دارند.

 

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام رضا(ع) گفت: بی تردید یکی از دلایل مهم و تأثیرگذار گسترش فرهنگ تشیع در ایران، وجود زائران بسیاری از اقصی نقاط ایران و جهان برای پابوسی امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است که بی گمان مرقد مطهر ایشان در ایران نقش مؤثری در گسترش فرهنگ شیعی و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) داشته است.

 

حجت الاسلام جباری عنوان کرد: همه ابعاد زندگی ائمه الگوی شیعیان است و یکی از این امامان که همواره قول و فعلش درس آموز بوده است امام هشتم شیعیان است. امام هشتم شیعیان همچون دیگر ائمه دارای خصوصیات اخلاقی و ابعاد شخصیتی مهمی است که می توان به مردم داری و دعوت مردم به امور خیر، دست گیری از نیازمندان و ضعفا اشاره کرد همچنان که اگر سائلی درخواست کمک داشت امام رضا(ع) سریع اجابت می کرد و زمانی که به سائل بذل و بخشش می نمود به چهره اش نگاه نمی کرد که مبادا خجالت بکشد، همچنین با کسی تندخویی نمی کرد.

 

این مسوول در ادامه ضمن بیان برخی دیگر از خصوصیات شخصیتی امام هشتم تصریح کرد: رفتاری پیامبرگونه داشت و حلم و رأفت و احسانش شامل خاص و عام می‌شد. کسی را با عمل و سخن خود نمی‌آزرد.

تا حرف مخاطب تمام نمی‌شد، سخنش را قطع نمی‌کرد. هیچ حاجت مندی را مأیوس باز نمی‌گرداند و هرگز به غلامانش دشنام نداد و با آنان می‌نشست و غذا می‌خورد.

 

وی با بیان حدیثی از امام رئوف امام رضا(ع) که می فرماید خود نگهدار دین خود باشید، عنوان کرد: کسی که خود را در برابر حرام و گناه مصون دارد دین خود را نگه داشته است و جایگاه این امام عزیز به قدری رفیع است که علامه طباطبایی در زمان تشرف به حرم مطهر کمی ایستاده رو به حرم می ماندند، اذن دخول می خواندند و درب و صحن مبارک حضرت را بوسه می زدند و بعد به حرم مشرف می شدند.

 

حجت الاسلام جباری در پایان گفت: وجود و نقش مقدس این امام عزیز، مصداق طبیب است که بیماران نزد او می روند و از طبیب طلب درمان می کنند.

 

 گفتنی است؛ پایان بخش این مراسم نوحه سرایی و مرثیه خوانی در شأن و منقبت این امام همام بود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار