مجتمعی که برای پیشبرد شعار سال تلاش می‌کند؛

کردستان، تأمین‌کننده ۵۰ درصد ایمپلنت‌های دندانی کشور

مجتمع کیمیا کاشت اطبا با تولید اشتغال ۳۶۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم و با ظرفیت تولید ۵۰ درصد ایمپلنت‌های دندانی موردنیاز دندانپزشکی در کشور، توانسته نقش مؤثری را در اشتغال‌زایی، تولید و بومی گزینی در کردستان ایفا کند.
کد خبر: ۹۶۲۵۲۴۱
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، مجتمع کیمیا کاشت اطبا به‌عنوان تنها تولیدکننده ایمپلنت‌های دندانی در ایران فعالیت خود را در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی دهگلان در سال ۱۳۹۶ به فرمان ریاست محترم جمهوری وقت و با حضور وزرای محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صمت آغاز کرد.

این شرکت با بهره‌گیری از دانش علمی جوانان این مرزوبوم و کسب فناوری‌های نوین و بر اساس استاندارد‌ها و معیار‌های بین‌المللی گامی بلند را در بومی‌سازی ساخت ایمپلنت‌های دندانی و بالابردن سطح سلامت و بهداشت دهان و دندان کشور برداشته است.

توسعه نظام سلامت و رونق حوزه تجهیزات پزشکی کشور به‌عنوان یکی از اولویت‌های این حوزه از اهداف شرکت کیمیا کاشت اطبا بوده است که با همراهی نیرو‌های متخصص و دلسوز توانسته است گامی بلند را برای پیشبرد آن بردارد.





علی‌اکبر عربی، مدیرعامل مجتمع تولیدی کیمیا کاشت اطبا در گفتگو با خبرنگار «کردتودی» بیان کرد: این مجتمع با تولید ایمپلنت‌های دندانی قریب به ۵۰ درصد این محصول موردنیاز دندانپزشکی در کشور را در اختیار دارد، در سال‌های گذشته حدود ۱۰۰ درصد ایمپلنت‌های دندانی موردنیاز توسط شرکت‌های خارجی از جمله اروپا، آمریکا و کره، تولید و وارد کشور می‌شد، اما با تلاش، همت و پشتکار جوانان بومی و تحصیل‌کرده در استان کردستان، موفق شدیم قریب به ۵۰ درصد این انحصار را داخلی و بومی‌سازی کرده و تبدیل به تولید داخلی نمائیم.

عربی، مدیرعامل مجتمع کیمیا کاشت اطبا در ادامه عنوان داشت: محصولات تولید شده در ۱۹۸ نوع محصول ایمپلنت دندانی توزیع شده و محصول به سراسر کشور صادر می‌گردد و ۵۰ درصد بازار کشور نیز در اختیار این مجتمع قرار دارد، در حال حاضر بخش عمده‌ای از ایمپلنت‌های تولید شده این شرکت به سایر کشور‌ها صادر می‌شود و بسیاری از دندانپزشکان باتوجه‌به کیفیت مطلوب تولیدات داخلی، این محصول را با مشخصات شرکت‌های خارجی به مشتریان عرضه می‌کنند.

عربی در ادامه با گلایه‌مندی از اقدام بدون توجیه شرکت توزیع برق کردستان در پی قطعی‌های مکرر در سال جاری، اظهار داشت: باتوجه‌به قطعی‌های مکرر و بدون برنامه، خاموشی برق موجب مختل‌شدن تولید و باعث ازبین‌رفتن ظرفیت‌های موجود خواهد شد، در صورت ادامه‌یافتن قطعی‌های برق، مجتمع با ضرر و زیانی سرسام‌آور روبه‌رو می‌شود و تولید کاهش می‌باید و اشتغال‌زایی نیز متضرر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: موضوعی که این روز‌ها گریبان‌گیر تولیدکنندگان و مدیران کارخانه‌ها استان کردستان بوده و مورد مطالبه آنها نیز است، بحث خاموشی‌های پرتکرار و بدون برنامه شرکت توزیع برق استان است که بدون اطلاع قبلی اقدام به قطعی برق می‌نماید و در جریان آن تولیدکننده متحمل خسارت‌های بزرگی خواهد شد.

سعید عربی، مدیر کارخانه کیمیا کاشت اطبا، به ظرفیت‌های به وجود آمده و همچنین مشکلاتی که در مسیر تولید قرار گرفته اشاره کرد و افزود: با وجود مشکلات بسیار توانستیم تولید ایمپلنت‌ها را به دوبرابر و نیم (از ۲۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار ایمپلنت) افزایش دهیم که این حاکی از توانمندی مجتمع در رفع نیاز بازار خواهد بود.

مدیر کارخانه کیمیا کاشت اطبا تأکید داشت: نباید فراموش کرد که همه موانع مربوط به عدم اعطای تسهیلات و دریافت وام نیست، باید زیرساخت‌ها نیز فراهم شود که متأسفانه در کردستان، تأمین زیرساخت‌ها در حال حاضر امکان‌پذیر نخواهد بود، سرمایه‌گذارانی که در پایتخت وجود دارند، تمایل فراوانی به سرمایه‌گذاری در استان کردستان که قابلیت اشتغال‌زایی و تولید را دارد، خواهند بود، اما با فراهم نبودن این زیرساخت‌ها، امکان سرمایه‌گذاری آنان نیز ناممکن خواهد بود، برای مثال وقتی که فعالیت فرودگاه سنندج دو پرواز در طول هفته است، سرمایه‌گذار چطور می‌تواند باوجوداینکه باید در طول هفته چند بار به محل سفر کند، حضور یابد؟

عربی در پایان با اشاره به رمز موفقیت در تولید و عرضه محصول، خاطرنشان کرد: در واقع تولید به سه بخش، تحقیق و توسعه، تولید و فروش تقسیم می‌شود، متأسفانه کارخانجاتی که ورشکست می‌شوند، نگاه واقع‌بینانه‌ای به فروش ندارند و به‌راحتی از کنارش می‌گذرند، در حقیقت فروش محصول مهم‌ترین بخش در تولید یک محصول به شمار می‌رود.

انتهای خبر/

ارسال نظرات