خبرهای داغ:
اسماعیلی خبر داد

رشد ۱۰ برابری حضور مسافران در جشنواره مبلمان منبت ملایر

همدان-معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر از رشد حداقل ۱۰ برابری حضور مسافران در ملایر برای حضور در پنجمین جشنواره مبلمان منبت نسبت به سال گذشته است.
کد خبر: ۹۶۲۷۱۱۵
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
رشد ۱۰ برابری حضور مسافران در جشنواره مبلمان منبت ملایر

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی در پنجمین جشنواره ملی آلبالو در شهر زنگنه ملایر با بیان اینکه پنجمین جشنواره مبلمان منبت ملایر از ۱۵ شهریور ماه به مدت یک ماه در حال برگزاری است، اظهار کرد: میزان ترددها، افزایش فروش نمایشگاه‌داران مبلمان و شلوغی شهر نشان دهنده رشد حداقل ۱۰ برابری حضور مسافران در ملایر نسبت به سال گذشته است.

وی با بیان اینکه این روزها شاهد حضور هزاران گردشگر از اقصی نقاط کشور در ملایر هستیم، افزود: این روزها حال و هوای ملایر حال و هوای گردشگری است و مردم شاد هستند و به صورت مرتب هر شب در گوشه ای از شهرستان جشن های بزرگی برپاست.

فرماندار ویژه ملایر از رونق کسب و کارها و بسیاری از اصناف بدلیل حضور گردشگران در ملایر خبر داد و گفت: خوشبختانه شاهد برگزاری پنجمین جشنواره مبلمان منبت بعنوان یکی از موفق ترین جشنواره ها هستیم و تلاش می کنیم یک ماه جشنواره ای پر از شادی، نشاط و شور اجتماعی را در ملایر داشته باشیم.

وی با تاکید بر موفقیت بیشتر این دوره از جشنواره نسبت به دوره های قبل مطرح کرد: به همین مناسبت هر روز در گوشه ای از ملایر و امروز در شهر زنگنه میزبان پنجمین جشنواره آلبالو هستیم.

اسماعیلی زنگنه را شهر سوغاتی های خوشمزه، لواشک های متنوع، شهر آلبالو، گردو و شکوفه های بهاری خواند و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های مقدماتی ۱۴ جشنواره گردشگری ملایر حداقل از شش ماه قبل آغاز شد و با تشکیل ستاد برگزاری جشنواره و پنج کمیته، تمام دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها و دستگاه‌های پشتیبان و خدمات رسان در آماده باش هستند تا روزهای خوبی برای مردم ثبت و ضبط کنیم.

* برداشت بیش از ۶ هزار تن آلبالو در بخش زند

بخشدار بخش زند نیز در ادامه بخش زند را به واسطه داشتن باغ های زیبا، شکوفه های آلبالو و گیلاس، رنگارنگی درختان در فصل پاییز، وجود سد کلان و مناظر طبیعی زیبا، بهشت طبیعت شهرستان ملایر خواند.

محمدرضا احمدی تصریح کرد: بخش زند دارای سه دهستان با ۴۶ روستای دارای سکنه است که اکثر ساکنان این روستاها به کشاورزی و باغدارای مشغول هستند.

وی با بیان اینکه شهر زنگنه دارای مردمانی پر تلاش، سخاوتمند و سخت کوش است که محصولاتی از جمله آلبالو، گردو، بادام، انگور و عسل تولید می کنند، افزود: امسال به واسطه بارندگی های خوب، باغداران برداشت خیلی خوبی داشتند.

بخشدار بخش زند به ۱۵۰۰ هکتار باغ آلبالو استان همدان اشاره و مطرح کرد: بخش زند دارای ۷۳۳ هکتار باغ آلبالو است و به طور میانگین از هر هکتار باغ آلبالو این بخش، ۹ تن آلبالو برداشت می‌شود این در حالی است که میانگین برداشت آلبالو در کشور ۶ تن در هر هکتار است.

وی ادامه داد: سال گذشته بدلیل سرمازدگی محصول خوبی نداشتیم اما امسال خداوند باران رحمتش را بر این منطقه نازل کرد و بیش از ۶ هزار تن آلبالو برداشت کردیم.

احمدی با بیان اینکه خوشبختانه امسال بدلیل ایجاد بازار رقابتی قیمت آلبالو تا کیلویی ۷۰ هزار تومان هم رسید، گفت: امسال آلبالو گردش مالی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزان بخش زند داشت.

وی کارخانه کیان کرد را با تامین ۵۵ درصد نخ تایر کشور و معدن سرمک بعنوان یکی از بزرگ ترین مراکز تولید کنساتره روی، سرب، سنگ آهن و مواد اولیه کارخانجات سیمان را از دیگر ظرفیت های این منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: در بخش زند اولین و بزرگترین مجموعه پرتو نگاری غرب کشور در حال احداث است و تا چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد که تاثیر بسزایی در افزایش مرغوبیت محصولات کشاورزی خواهد داشت.

بخشدار بخش زند ایجاد مرکز فرآوری محصولات کشاورزی را به واسطه باغات و ظرفیت خیلی خوب منطقه ضروری دانست و افزود: در هفته دولت امسال ۷۳ پروژه با اعتبار ۲۱۴ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

وی جشنواره آلبالو را جشنواره‌ای بی‌نظیر در منطقه دانست و یادآور شد: خوشبختانه در دو سال اخیر جشنواره‌های گردشگری ملایر تجمیع و در یک ماه برگزار می‌شود که سرآمد آنها، جشنواره آلبالو است.

* معرفی شهر زنگنه به عنوان تنها شهر سبز و بدون زباله کشور

شهردار زنگنه نیز به ثبت ملی جشنواره آلبالو زنگنه در سال گذشته با پیگیری‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرستان اشاره و اظهار کرد: جشنواره آلبالو زنگنه ثبت ملی و در تقویم گردشگری کشور ثبت شد.

محمدحسین روستایی با بیان اینکه شهر زنگنه به عنوان بازارچه سوغات محلی توسط کارشناسان فائو ثبت شد، گفت: خوشبختانه ۳۵ هکتار به محدوده شهر زنگنه با کاربری گردشگری و پذیرایی الحاق شد که می‌تواند حوزه گردشگری زنگنه را ارتقا دهد.

وی از ارتقاء ۵۰۰ درصدی بودجه شهرداری زنگنه خبر داد و افزود: سال گذشته با نامه وزیر کشور شهر زنگنه پس از10 سال یک درجه ارتقا یافت.

شهردار زنگنه با تاکید بر اینکه پیگیر معرفی شهر زنگنه به عنوان تنها شهر سبز و بدون زباله کشور هستیم، به آسفالت‌ریزی و پیاده‌روسازی بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع در شهر زنگنه طی سه سال اخیر اشاره کرد.

وی از تصویب احداث شهرک صنایع تبدیلی شهر زنگنه در کمیسیون امور زیربنایی خبر داد و گفت: تملک زمین در حال انجام است و در صورت حمایت نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران استانی و شهرستانی، ۲۱۷ واحد تولیدی در این شهرک مستقر خواهند شد تا از خام فروشی محصولات کشاورزی منطقه جلوگیری شده و ارزش افزوده به کشاورزان منطقه برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار