خبرهای داغ:

پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم»؛ 🔸برقراری صلح و سازش طایفه‌ای در دشت آزادگان

📌 🔹رئیس دادگستری دشت آزادگان گفت: پرونده‌های مربوط به اختلافات میان دو طایفه در این منطقه، در قالب پویشی با عنوان «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم»، با استفاده از روش‌های صلح و سازش مختومه شده است.
کد خبر: ۹۶۲۷۵۱۸
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷

سید کامل بنی‌حیال اظهار کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران، بزرگان عشایر، ریش‌سفیدان و همچنین شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان، پس از صلح میان دو طایفه، ۱۵ خانوار مهاجرت کرده از ساکنان روستاهای دشت آزادگان به خانه‌های خود بازگشتند.

 

🔹وی افزود: این اختلافات به دنبال وقوع یک فقره قتل عمد در شهر الوان از توابع شهرستان شوش اتفاق افتاد که با توجه به اینکه بستگان قاتل در روستایی در شهرستان دشت آزادگان ساکن بودند، درگیری به این روستا و حوزه قضائی دشت آزادگان کشیده شد.

رئیس دادگستری دشت آزادگان گفت: طرفین با ایجاد نزاع دسته‌جمعی و ایراد ضرب‌وجرح، اقدام به آتش‌زدن منازل و وسایل تعدادی از خانوارهای این روستا کرده و اصرار بر ترک منازل آنان داشتند که متأسفانه منجر به مهاجرت و ترک اجباری بیش از ۱۵ خانوار شده بود.

 وی بیان کرد: در این خصوص با اقدامات قضائی و تلاش مرجع انتظامی، عاملان این درگیری دستگیر و با تشکیل پرونده‌های قضائی به موضوع رسیدگی و اتخاذ تصمیم شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار