کارگاه آموزش سبک زندگی و فرزندآوری در سرخه برگزار شد

فرزندآوری برکات و آثار بسیاری دارد و می تواند زمینه ساز رشد و تعالی والدین و عامل نشاط خانواده باشد.
کد خبر: ۹۶۲۸۰۶۲
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، کارگاه آموزشی فرزندآوری و فرزند پروری به همت مسوول اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) سرخه با حضور فاطمه پیوندی هادی سیاسی بسیج برگزار شد.

پیوندی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص اهمیت فرزندآوری اظهار کرد: رشد جمعیت را جدی بگیرید جمعیت جوان کاهش پیدا کرده به جایی می‌رسیم که دیگر قابل علاج نیست. همچنین می فرمایند فرزندآوری یکی از مجاهدت زنان و وظایف آنان است و هنر زن است.

او با اشاره به اهمیت فرزندآوری در قرآن و روایت افزود: نگاه صحیح به فرزندآوری عبارت است از ایجاد نسلی مصلح و سرمایه بندگی الهی در روی زمین.

مربی صالحین پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) ادامه داد: ضرورت فرزندآوری در آیات و آثار و برکات آن اشاره های بسیاری شده است. تشویق به فرزندآوری در آیات ۵۱ تا ۵۳ سوره حجر، فرزند نعمت الهی در آیه ۷۲سوره نحل، بشارت به فرزند و فرزندآوری در آیه ۷۱ سوره هود، فرزند زینت زندگی آیه ۴۶سوره کهف و فرزند زمینه ای برای رشد و تعالی در آیه ۱۳۳ سوره شعرا نمونه هایی از اهمیت این موضوع در آیات قران است.

پیوندی تصریح کرد: فرزندآوری برکات و آثار بسیاری در زندگی و خانواده دارد. شادی و لذت زندگی، تداوم حیات، ایجاد حس مفید بودن، زمینه ساز رشد و تعالی والدین، عامل نشاط خانواده و رشد و برکت اقتصادی را می توان عنوان کرد.

اوخاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از افراد فرزندآوری و فرزند پروری را زیر سوال می‌برند. یکی از این موارد نگهداری حیوانات به جای فرزند است. این تفکر غربی نباید در خانواده‌های ایرانی رشد کند. البته برخی خانواده ها نیز فرزندآوری را مانع رشد و تعالی فرد می‌ دانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار