مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه محقق اردبیلی با مراکز علمی ترکیه تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو با مراکز علمی مدیپول و کولتور ترکیه خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۹۶۱۳
|
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶

دانشگاه محقق اردبیلی با مراکز علمی ترکیه تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد

به گزارش بسیج از روابط عمومی دانشگاه، یونس پوربیرامی روز یکشنبه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه‌ روز یکشنبه در حاشیه حضور رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در کنفرانس AGBIOL در ترکیه منعقد شد.

وی افزود: تبادل اطلاعات، مستندات و تجهیزات علمی و فناوری، انجام پروژه‌های پژوهشی، سازماندهی مشترک سمینارها، نشست‌ها و همایش‌های علمی و فرهنگی از دیگر مفاد تفاهم‌نامه است.

مشاور رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: دانشگاه مدیپول ترکیه دارای ۴۵ هزار دانشجو، یک هزار و ۲۰۰ استاد و ۱۲ هزار دانشجوی بین‌المللی است.

پوربیرامی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در راستای تحقق دیپلماسی علمی طی ۲ سال اخیر حدود یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی از کشورهای مختلف جذب و با برخی دانشگاه‌ها و مجامع علمی خارجی از جمله کالج ابن سینای گرجستان، دانشگاه‌های علوم زیستی لوبلین لهستان، وروسلاو لهستان، محمدعلی جناح پاکستان، خانه فناوری‌های پیشرفته ایران و چین تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای بین‌المللی‌ شدن دانشگاه و همکاری‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های کشورهای مختلف از اهداف مجموعه مدیریتی دانشگاه محقق اردبیلی است.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار