خبرهای داغ:
گفتگوی بسیج |

موشک‌های ایرانی تمام موانع و لایه‌های مختلف دفاع ضد موشکی اسرائیل را از کار انداختند 

توانمندی موشکی ایران و فائق شدن نیرو‌های نظامی کشور بر همه تمهیداتی که غربی‌ها ایجاد کرده بودند، اقتدار نظامی و موشکی ایران و جبهه مقاومت را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۹۶۳۴۲۴۰
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸


 
جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به اثبات قدرت موشکی ایران به جهانیان در پی انجام عملیات وعده صادق ۲ اظهار کرد: ایران با انجام دو عملیات وعده صادق ۱ و ۲ توانست تاثیرات متعدد و مختلفی در حوزه‌های سیاسی و نظامی در عرصه بین الملل از خود بجای بگذارد و در موازنه نظامی و سیاسی منطقه تغییرات مثبتی به نحو جبهه مقاومت ایجاد کند. 

وی افزود: توانمندی موشکی ایران و فائق شدن نیرو‌های نظامی کشور بر همه تمهیداتی که غربی‌ها ایجاد کرده بودند، اقتدار نظامی و موشکی ایران و جبهه مقاومت را به نمایش گذاشت. اینکه موشک‌های ایرانی توانست به صورت شگفت انگیزی، موانع و لایه‌های مختلف دفاع ضد موشکی که در اسرائیل تعبیه شده بود را از کار بیندازد و از ان‌ها عبور کند، جای افتخار دارد. 

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: پیش از انجام عملیات وعده صادق ۱ و ۲ تصور این بود که آمریکایی‌ها با حمایت از رژیم صهیونیستی، بتوانند در برابر قابلیت‌های موشکی ایران عرض اندام کرده و مانع از اصابت موشک‌های ایران به اهداف تعیین شده مورد نظر شوند. این موضوعی بود که در عرصه رسانه‌های ایرانی زبان خارج از کشور نیز به آن بسیار دامن زده شده بود. 

قنادباشی تصریح کرد: قبل از عملیات وعده صادق ۲ رسانه‌های غربی و عناصر متکی به تبلیغات غرب پیوسته به این تاکید داشتند که قابلیت‌های سامانه‌های ضد موشکی صهیونیست ها، قادر است تا هرگونه عملیات موشکی را منهدم کرده و مورد هدف قرار دهند. این فضاسازی در حالی بود که کوشش می‌کردند، همزمان دیگر ضعف‌های رژیم صهیونیستی را کوچک جلوه دهند و توانمندی‌های نظامی و کارنامه خوب نیرو‌های مقاومت در مقابل انواع سیاست‌های رژیم صهیونیستی را زیر سوال ببرند. 

 وی گفت: آنچه در عملیات وعده صادق ۲ اتفاق افتاد یک موفقیت بزرگ برای نیرو‌های مسلح ایران بود چراکه ما توانستیم با برنامه ریزی و ارزیابی‌های حساب شده و سنجیده، ده‌ها موشک را به اهداف تعیین شده بزنیم. موشک‌های ایرانی به نقاط نظامی، اطلاعاتی و استراتژیک در سرزمین‌های اشغالی برخورد کرد، اما به هیچ یک از افراد و ساختمان‌های غیر نظامی آسیب نرساند که این به معنای دقت موشک‌ها و توانمندی برتر موشکی جمهوری اسلامی ایران است که هرجایی را که اراده کند را مورد اصابت قرار می‌دهد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ایران در این عملیات وعده صادق ۲ موفق شد تا به صهیونیست‌ها گوشزد کند که اگر تهدیدی متوجه ایران شود همه نقاط سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت موشک‌های ایرانی قرار خواهند گرفت. 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار