خبرهای داغ:
سردار سلیمانی در آیین بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی در‌ آران و بیدگل:

باید در هر زمینه‌ای مشکلات را با حضور مردم حل کنیم

رئیس سازمان بسیج مستصعفین گفت: پیام عمیق بهره‌برداری از این نیروگاه خورشیدی، این است که ما باید در هر زمینه‌ای مشکلات را با حضور مردم حل کنیم، به مردم سهم و نقش دهیم، مسیر را برای آنها باز کنیم و فرصتی ایجاد کنیم تا مردم برای حل مشکلات و معضلات کشور ایفای نقش کنند.
کد خبر: ۹۶۳۴۹۲۴
|
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیین بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی تجمیعی ۵۰۰ کیلوواتی بسیج سازندگی در‌ آران و بیدگل صبح امروز با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج)، مسئول سازمان بسیج سازندگی و سایر مسئولان استان اصفهان برگزار شد.

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در این آیین اظهار کرد: آران و بیدگل سرزمین تحصیل، تهذیب و تلاش است و مردم این دیار، پرتلاش، مهذب و در همه ابعاد دارای روحیه جهادی هستند.

وی افزود: پیام عمیق بهره‌برداری از این نیروگاه خورشیدی، این است که ما باید در هر زمینه‌ای مشکلات را با حضور مردم حل کنیم، به مردم سهم و نقش دهیم، مسیر را برای آنها باز کنیم و فرصتی ایجاد کنیم تا مردم برای حل مشکلات و معضلات کشور ایفای نقش کنند.

سردار سلیمانی با اشاره به مشکلات ناترازی برق در کشور و صدماتی که این موضوع به تولید وارد می‌کند، گفت: ایران اسلامی، کشوری در حال ترقی، توسعه و پیشرفت است و سال به سال نیاز به انرژی برق در آن افزایش پیدا می‌کند؛ به فضل الهی امروز توان ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در کشور وجود دارد و مردم نیز می‌توانند در این امر، نقش‌آفرینی داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزایای راه‌اندازی و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد: برخلاف نیروگاه‌های برقی از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند، در نیروگاه‌های خورشیدی مستقیما‍ً از منابع خدادادی استفاده می‌شود؛ از سوی دیگر نیروگاه‌های خورشیدی علاوه بر آنکه باعث درآمدزایی و رونق کسب و کار می‌شوند، نقش بسزایی در حفظ محیط زیست دارند‌؛ ضمن آنکه نکات مربوط به پدافند غیرعامل نیز در نیروگاه‌های خورشیدی لحاظ شده است.

سردار سلیمانی با اشاره به پیشرو و پیش قدم بودن استان اصفهان در بسیاری از مقوله‌ها در کشور، ابراز امیدواری کرد که الگوی راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در این استان با کمک وزارت نیرو و سایر بخش‌ها به سراسر کشور تامین پیدا کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش پایانی سخنان خود گفت: سردار زهرایی و مجموعه بسیج سازندگی از حدود ۵ سال پیش به دنبال توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در کشور بودند؛ در دولت شهید رئیسی، حمایت‌های خوبی از این طرح‌ها صورت گرفت و ما امیدواریم که دولت جدید نیز مسیر دولت شهید رئیسی را در رابطه با این موضوع ادامه دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار