معاون اداره کل بهزیستی استان اردبیل:

۲۰ نوع خدمت در مراکز سلامت روان بهزیستی اردبیل ارائه می‌شود

۱۰۴ مرکز سلامت روان در این استان دایر است و در آنها ۲۰ نوع خدمت نظیر مشاوره‌های تخصصی تلفنی و حضوری، آموزش، غربالگری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به متقاضیان ارائه می‌شود.
کد خبر: ۹۶۳۵۷۸۹
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹

۲۰ نوع خدمت در مراکز سلامت روان بهزیستی اردبیل ارائه می‌شود

پرویز پروین روز یکشنبه به مناسبت هفته سلامت روان (۱۸ تا ۲۴ مهرماه ) در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری ۱۷ هزار و ۲۱۱ نفر از مشاوره تخصصی مراکز سلامت روان بهزیستی استان اردبیل بهره مند شده اند و خط تلفن ۱۴۸۰ اداره کل بهزیستی اردبیل از ساعت هشت تا ۲۴ هر روز برای خدمات مشاوره در حوزه سلامت روان فعال است.

وی افزود: از نظر فراوانی موضوع تماس‌ها، مشکلات خانوادگی در صدر مسائل مطروحه قرار دارد و کارشناسان مجرب و کارآزموده ما با ارائه مشاوره‌های تخصصی در جلسات مختلف برای رفع مسائل و مشکلات مردم اقدام می‌کنند.

معاون امور توسعه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی اردبیل ادامه داد: کلینیک بهزیستی نیز برای مراجعه حضوری افراد در خصوص سلامت روان در مرکز اردبیل دایر است و در نیم سال گذشته یک هزار و ۳۳۱ نفر از مشاوره تخصصی آن بهره مند شده اند.

پروین اضافه کرد: مرکز کاهش و کنترل طلاق نیز از ناحیه اداره کل بهزیستی اردبیل فعال است و مراجعه کنندگان به این مرکز، به طور معمول از دستگاه قضایی معرفی می‌شوند و در نیمسال گذشته یک هزار و ۶۴۱ نفر از خدمات آن برخوردار شده اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری سه هزار و ۶۵۱ نفر از آموزش‌های پیش از ازدواج، چهار هزار و ۵۴۷ نفر از آموزش‌های زندگی خانوادگی و سه هزار و ۲۰۵ نفر از آموزش مهارت‌های زندگی برخوردار شده اند و آموزش مهارت‌های زندگی در مساجد، کانون‌های فرهنگی و فرهنگسراها برگزار می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: خدمات این معاونت از تنوع بالایی برخوردار است و در خصوص غربالگری اضطراب برای کودکان پنج تا ۶ ساله نیز، در نیمه نخست سال جاری برای یک هزار و ۸۵۴ نفر برنامه هایی اجرا شده است.

پروین گفت: طرح "محب" نیز از دیگر خدمات معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل است که با همت ۱۶ تیم فوریتی در سطح استان اجرا می‌شود و افراد آموزش دیده و آماده در حوادث بعد از سیل و زلزله و نظایر آن، برای رفع آسیب‌های روانی و افسردگی افراد آسیب دیده وارد عمل می‌شوند که در خصوص آسیب دیدگان ناشی از سیل نیز اقدام شد.

وی در ادامه پیشگیری از خودکشی را از دیگر خدمات و طرح‌های معاونت امور توسعه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی اردبیل عنوان کرد و گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۴ طرح و برنامه در این زمینه در محل‌های مورد لزوم در سطح استان اجرا شده است.

به گزارش بسیج، اداره کل بهزیستی استان اردبیل تعداد پرونده‌های افراد یا خانوارهای زیرپوشش در استان را ۴۰ هزار و ۱۵۸ فقره اعلام کرده که ۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر از این تعداد، مستمری‌بگیر بوده و بقیه خدمات غیرمستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غربی ایران واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار