خبرهای داغ:
کارشناس مسائل مذهبی؛

حسن خلق و خوش رفتاری از صفات مومن است

حسن خلق و خوش رفتاری از صفات مومن است
حجت الاسلام احمدی عنوان کرد: در بسیاری از روایات و حتی آیات قرآن به خوش اخلاقی و نیک گفتاری و حُسن خلق تاکید شده است.
کد خبر: ۹۶۳۸۶۲۹
|
۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸

 

قزوین_به گزارش بسیج، حجت اسلام والمسلمین احمدی در جمع پایوران سپاه ناحیه امام حسین(ع)شهرستان بویین زهرا در سخنانی اظهار داشت: حُسن خلق و مهربانی از صفات مومنین طبق منابع دینی می‌باشد.

 

امام جماعت روستای امیرآبادنو تصریح کرد: بنابراین انسان مومن با اخلاق نیکو و امانت داری و راستگویی و صداقت از دیگران تمیز داده می‌شود.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: خوشبختانه دین اسلام در بحث اخلاقیات دستورات فراوانی را به همه ما مسلمانان داده و این دستورات تا جایی مورد توجه قرار گرفته است که در بسیاری از روایات و حتی آیات قرآن به خوش اخلاقی و نیک گفتاری و حُسن خلق تاکید شده است.

 

حجت السلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: فردی که به درستی خدای خود را شناخته است هرگز با دیگران سر جنگ نداشته و ندارد و با برادر دینی خود محبت و مهربانی رفتار می‌کند و در شادی‌ها و ناخوشی‌ها با وی همراه می‌باشد.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان یادآور شد: حُسن خلق و اخلاق نیکو از ویژگی‌های یک مسلمان است که همین ویژگی‌ها از واجبات دینی نیز محسوب می‌شوند بنابراین انسان مسلمان و خداجو و نمازخوان تنها فردی عابد نیست بلکه کسی است که در کنار عبادات خود در امور اجتماعی و فردی، انسانی رستکار و خوش اخلاق و نیک اندیش می‌باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۷

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار